Haadeksen talo (Olympoksen sankarit, #4)

Haadeksen talo

Rick Riordan
Julkaistu: heinäkuu 25, 2014 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The House of Hades
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: antiikin mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Percy Jackson -faneja hemmotellaan taas!

Koukuttava tarina imaisee mukaansa kuin tornado. Kun Percy ja Annabeth putoavat rotkoon, joka syöksee heidät Tartaroksen syvimpiin syövereihin, viiden muun puolijumalan ei auta kuin totella Percyn käskyä. Heidän on etsittävä Haadeksen talo ja valloitettava Kuoleman ovi, jonka kautta sielut voivat siirtyä manalasta kuolevaisten maailmaan.

(muokattu 01.05.2016)

Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit, #2)Athenen merkki (Olympoksen sankarit, #3)Labyrinttitaistelu (Percy Jackson, #4)Synkkä ennustus (Apollon, #2)Hirviöidenmeri (Percy Jackson, #2)

Lonely Reader avatar
Ninjaorava avatar
The Big Bad Wolf avatar
Saki avatar
Tosi onnistunut kirja, mielestäni parempi kuin edelliset osat. Tykkäsin siitä että kaikki seitsemän saivat puheenvuoron ja varsinkin Frankin lukuja oli kiva lukea :) Nicosta tuli yllättävä paljastus jota oli vaikea arvata etukäteen. Huumori oli loistavaa, mikä ei sinänsä kuitenkaan yllättänyt :D Jatkoa sitten odotellessa..
Frost avatar
Ida avatar
Kastehelmi avatar
Tiedän, että annan kai liian usein kirjoille täydet viisi tähteä, mutta luen paljon niin hyviä kirjoja, että olisi väärin antaa niille vähemmän arvoa. Mutta asiaan. Mielestäni Haadeksen talo oli todella hyvä kirja, ei ehkä ihan yhtä hyvä kuin edeltäjänsä, mutta mahtava yhtä kaikki. Odotin kirjaa kuin kuuta nousevaa, koska pakoon jalusta tietää, miten Percyn ja Annanethin käy. Loppu oli vauhdikas, kuten yleensä Riordanin kirjoissa, mutta tapahtumia riitti hyvin koko kirjan mitalle.
kesyrottafanitus avatar
4.5
Siis todella hyvä kirja! Luin itseasiassa tästäkin sarjasta ensin kolmososan, sitten tämän ja sitten vasta kakkososan! Riordanin kirjoissa on se hyvä puoli, että juoneen pääsee mukaan vaikka aloittaisi mistä tahansa kirjasta. Haadeksen talo oli sujuvaa ja suht kevyttä luettavaa. Juuri sopivan koukuttava ja sopivan pituinenkin kirja oli. En lukenut tätä yhdeltä istumalta, mutta silti aika lyhyessä ajassa. Kirja oli ehkä sarjan paras - ottaen huomioon, etten ole lukenut ekaa enkä vikaa osaa - ja jään innolla odottamaan jatkoa!
Alicel avatar
4.5
Jouduin odottamaan tätä kirjaa noin puoli vuotta, joka tuntui minusta kestämättömän pitkätä ajalta. Aiempi kirja oli jäänyt liian jännittävään kohtaan. kun viimein sain kirjan käsiini aloitin sen innosta puhkuen. Haaneksen talo sisälsi reilusti huumoria ja eteni hyvin, kuten muutkin Rick Riordanin kirjat. Kirjassa kerrottiin vuorotellen kaikkien seitsemän päähenkilön näkökulmasta. Pidin tästä itse aivan hirveästi. Odottelen innolla seuraavaa osaa.
Lady_ avatar
 avatar