Star Wars
12.06.2018
Mab
616 viestiä
Okei, kävin kuin kävinkin katsomassa Solon ja pidin siitä yllättävän paljon. Ehkä jopa enemmän kuin Rogue Onesta. Kieltämättä Solossa oli muutamia käsikirjoituksellisia ongelmia, mutta juoni oli silti viihdyttävä, hahmogalleria varsin onnistunut, keskeiset näyttelijät hyviä (joskin osa hahmoista jäi harmillisen alikehitetyiksi), huumori yleisesti ottaen toimivaa ja oli ylipäätään hauska nähdä vaihteen vuoksi sellainenkin SW-leffa, joka ei keskittynyt kapinallisiin/imperiumiin/Voimaan/kuolemantähden räjäyttämiseen tai muihin eeppisyyksiin vaan simppelisti galaksin alamaailman touhuihin.
Tavallaan suurin kompastuskivi oli juuri siinä, että tämä oli Han Solon nuoruusleffa. Aihe laittoi tietyt raamit elokuvalle, joita mielestäni seurattiin ehkä turhan orjallisesti. Välillä vähän ärsytti, että pitääkö vielä tämäkin tosiaan selittää auki, vaikka kyllä Solo huomattavasti paremmin pärjäsi aasinsilloissa kuin prequelit. En havainnut aivan älyttömiä linkityksiä tai ristiriitaisuuksia originaalitrilogian kanssa (kuten Chewbacca Sithin kostossa tai Leian muistot äidistään vs Padmen kuolema), joskin elokuvan lopussa oli yksi asia, josta jäi vääränlainen/turhautunut fiilis.
Summa summarum: harmiton ja hauska seikkailu/toimintaelokuva. Kaukaisessa galaksissa on ehdottomasti huonompiakin tapoja viettää pari tuntia. Se paljonko Solosta saa irti, riippuu varmaan aika paljon ennakko-odotuksista ja asenteesta. Katsoin elokuvan yhden SW-nyypän kanssa ja hän oli yhtä hymyä sen jälkeen.
Tavallaan suurin kompastuskivi oli juuri siinä, että tämä oli Han Solon nuoruusleffa. Aihe laittoi tietyt raamit elokuvalle, joita mielestäni seurattiin ehkä turhan orjallisesti. Välillä vähän ärsytti, että pitääkö vielä tämäkin tosiaan selittää auki, vaikka kyllä Solo huomattavasti paremmin pärjäsi aasinsilloissa kuin prequelit. En havainnut aivan älyttömiä linkityksiä tai ristiriitaisuuksia originaalitrilogian kanssa (kuten Chewbacca Sithin kostossa tai Leian muistot äidistään vs Padmen kuolema), joskin elokuvan lopussa oli yksi asia, josta jäi vääränlainen/turhautunut fiilis.
Summa summarum: harmiton ja hauska seikkailu/toimintaelokuva. Kaukaisessa galaksissa on ehdottomasti huonompiakin tapoja viettää pari tuntia. Se paljonko Solosta saa irti, riippuu varmaan aika paljon ennakko-odotuksista ja asenteesta. Katsoin elokuvan yhden SW-nyypän kanssa ja hän oli yhtä hymyä sen jälkeen.
Okei, kävin kuin kävinkin katsomassa Solon ja pidin siitä yllättävän paljon. Ehkä jopa enemmän kuin Rogue Onesta. Kieltämättä Solossa oli muutamia käsikirjoituksellisia ongelmia, mutta juoni oli silti viihdyttävä, hahmogalleria varsin onnistunut, keskeiset näyttelijät hyviä (joskin osa hahmoista jäi harmillisen alikehitetyiksi), huumori yleisesti ottaen toimivaa ja oli ylipäätään hauska nähdä vaihteen vuoksi sellainenkin SW-leffa, joka ei keskittynyt kapinallisiin/imperiumiin/Voimaan/kuolemantähden räjäyttämiseen tai muihin eeppisyyksiin vaan simppelisti galaksin alamaailman touhuihin.
 
Tavallaan suurin kompastuskivi oli juuri siinä, että tämä oli Han Solon nuoruusleffa. Aihe laittoi tietyt raamit elokuvalle, joita mielestäni seurattiin ehkä turhan orjallisesti. Välillä vähän ärsytti, että pitääkö vielä tämäkin tosiaan selittää auki, vaikka kyllä Solo huomattavasti paremmin pärjäsi aasinsilloissa kuin prequelit. En havainnut aivan älyttömiä linkityksiä tai ristiriitaisuuksia originaalitrilogian kanssa (kuten Chewbacca Sithin kostossa tai Leian muistot äidistään vs Padmen kuolema), joskin elokuvan lopussa oli yksi asia, josta jäi vääränlainen/turhautunut fiilis.
 
Summa summarum: harmiton ja hauska seikkailu/toimintaelokuva. Kaukaisessa galaksissa on ehdottomasti huonompiakin tapoja viettää pari tuntia. Se paljonko Solosta saa irti, riippuu varmaan aika paljon ennakko-odotuksista ja asenteesta. Katsoin elokuvan yhden SW-nyypän kanssa ja hän oli yhtä hymyä sen jälkeen.
13.06.2018
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1290 viestiä
MabVälillä vähän ärsytti, että pitääkö vielä tämäkin tosiaan selittää aukiTämähän leffassa vaivasi kieltämättä eniten. Siinä kerrotaan, miten Solo tapasi Chewbaccan ja miten hän sai Millennium Falconin. Sekin paljastuu, mistä nimi Solo on peräisin. Nuo kaikki ovat asioita, joihin en koskaan kaivannut tarkkaa vastausta. Solo on tyyppi, jonka kiehtovuuteen kuuluu se, ettei hänestä tiedetä kaikkea.
[quote="Mab" post=57391]Välillä vähän ärsytti, että pitääkö vielä tämäkin tosiaan selittää auki[/quote]
Tämähän leffassa vaivasi kieltämättä eniten. Siinä kerrotaan, miten Solo tapasi Chewbaccan ja miten hän sai Millennium Falconin. Sekin paljastuu, mistä nimi Solo on peräisin. Nuo kaikki ovat asioita, joihin en koskaan kaivannut tarkkaa vastausta. Solo on tyyppi, jonka kiehtovuuteen kuuluu se, ettei hänestä tiedetä kaikkea.
07.09.2018
Riku
68 viestiä
Parempi versio/vaihtoehto Last Jedille ehkä tulossa pian, ei Lucasfilmin toimesta tosin. Kertoo jotain, että itse ainakin odotan tätä suuremmalla mielenkiinnolla kuin mitään Lucasfilmin/disneys aikaansaannosta viime joulukuun jälkeen ehkä clone warsia lukuunottamatta jos sen jostain pystyisi katsomaan jahka se tulee.
https://www.youtube.com/watch?v=wrRFXMI4N1s
https://www.youtube.com/watch?v=wrRFXMI4N1s
Parempi versio/vaihtoehto Last Jedille ehkä tulossa pian, ei Lucasfilmin toimesta tosin. Kertoo jotain, että itse ainakin odotan tätä suuremmalla mielenkiinnolla kuin mitään Lucasfilmin/disneys aikaansaannosta viime joulukuun jälkeen ehkä clone warsia lukuunottamatta jos sen jostain pystyisi katsomaan jahka se tulee.
 
https://www.youtube.com/watch?v=wrRFXMI4N1s
09.09.2018
Rasimus
1 kirja, 890 viestiä
Mä en usko, että sitä leffaa voi pelastaa uudelleenleikkaamalla olemassaolevasta materiaalista...
Eikä se nyt niin kauhean huono ollut. Se vain ei ollut aidon Star Wars -perinteen ja parin aikaisemman leffan asettamien lupausten tasolla.
Eikä se nyt niin kauhean huono ollut. Se vain ei ollut aidon Star Wars -perinteen ja parin aikaisemman leffan asettamien lupausten tasolla.
Mä en usko, että sitä leffaa voi pelastaa uudelleenleikkaamalla olemassaolevasta materiaalista...
 
Eikä se nyt niin kauhean huono ollut. Se vain ei ollut aidon Star Wars -perinteen ja parin aikaisemman leffan asettamien lupausten tasolla.
09.09.2018
Riku
68 viestiä
RasimusMä en usko, että sitä leffaa voi pelastaa uudelleenleikkaamalla olemassaolevasta materiaalista...Katsotaan, mitä Ortega saa aikaan. Olen katsonut hänen videoitaan siitä kuinka muuttaa yksittäisiä kohtauksia ja parannuksia vaikuttaa olevan kyllä tulossa. Ei ole ihan vain kohtausten uudelleenjärjestelyä. Pohjatarinaa ei tietenkään voi hirveästi pelastaa.
Eikä se nyt niin kauhean huono ollut. Se vain ei ollut aidon Star Wars -perinteen ja parin aikaisemman leffan asettamien lupausten tasolla.
[quote="Rasimus" post=57952]Mä en usko, että sitä leffaa voi pelastaa uudelleenleikkaamalla olemassaolevasta materiaalista...
 
Eikä se nyt niin kauhean huono ollut. Se vain ei ollut aidon Star Wars -perinteen ja parin aikaisemman leffan asettamien lupausten tasolla.[/quote]
 
Katsotaan, mitä Ortega saa aikaan. Olen katsonut hänen videoitaan siitä kuinka muuttaa yksittäisiä kohtauksia ja parannuksia vaikuttaa olevan kyllä tulossa. Ei ole ihan vain kohtausten uudelleenjärjestelyä. Pohjatarinaa ei tietenkään voi hirveästi pelastaa.
02.10.2018
Rasimus
1 kirja, 890 viestiä
Mullakin tuli nyt nähtyä Solo: Star Wars story ja jäi vähän meh-olo. Ensimmäinen puolisko oli nykytyyliin liian vauhdikasta, liian täyteen ahdettua menoa, eikä henkilöihin, maailmoihin ja tarinaan ehtinyt yhtään tutustua. Sellainen ei auta kehittämään mielenkiintoa. Loppupuoliskolla onneksi rauhoituttiin ja alettiin keskittyä irtokohtausten sijasta pääasiaan ja leffa parani huomattavasti, mutta vähän liian myöhään. Positiivisesti nimihenkilön näyttelijä ei edes yrittänyt olla Harrison Ford maneereineen, vaikka yhden kerran olin näkevinäni hänen yrittävän Fordin vinoa virnistystä.
...
Ja sitten Star Wars The Last Jedi elokuvasta ja sitä vastaan masinoidusta vihakampanjasta...
Muoks 3.10.2018: Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.
Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta
Onko alt-right venäläisten keksimä liike, vai onko venäläiset vain tarttuneet kiinni hyvään työkaluun? Foliohatut päähän ja pohtimaan!
...
Ja sitten Star Wars The Last Jedi elokuvasta ja sitä vastaan masinoidusta vihakampanjasta...
RasimusJa juoni tiivistyy: Venäjä trollit olivat vastuussa Star Wars The Last Jedin vihakampanjasta"Rasimus"Minulle on jäänyt epäselväksi, miten paljon "liikaa naisia"-nillitystä on SW-leffasta oikeasti esiintynyt miesfanien keskuudessa ja miten paljon noista väitteistä on vastapuolen keksimiä olkikoiria selittämään kritiikkiä. Trolleja aina löytyy, molemmin puolin.Ai jaa... Että tällasta touhua tuossa taustalla... Oishan se pitänyt arvata.
Muoks 3.10.2018: Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.
Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta
Onko alt-right venäläisten keksimä liike, vai onko venäläiset vain tarttuneet kiinni hyvään työkaluun? Foliohatut päähän ja pohtimaan!
Mullakin tuli nyt nähtyä [b]Solo: Star Wars story[/b] ja jäi vähän meh-olo. Ensimmäinen puolisko oli nykytyyliin liian vauhdikasta, liian täyteen ahdettua menoa, eikä henkilöihin, maailmoihin ja tarinaan ehtinyt yhtään tutustua. Sellainen ei auta kehittämään mielenkiintoa. Loppupuoliskolla onneksi rauhoituttiin ja alettiin keskittyä irtokohtausten sijasta pääasiaan ja leffa parani huomattavasti, mutta vähän liian myöhään. Positiivisesti nimihenkilön näyttelijä ei edes yrittänyt olla Harrison Ford maneereineen, vaikka yhden kerran olin näkevinäni hänen yrittävän Fordin vinoa virnistystä.
 
...
 
Ja sitten Star Wars The Last Jedi elokuvasta ja sitä vastaan masinoidusta vihakampanjasta...
 
[quote="Rasimus" post=57368][quote="Rasimus"]Minulle on jäänyt epäselväksi, miten paljon "liikaa naisia"-nillitystä on SW-leffasta oikeasti esiintynyt miesfanien keskuudessa ja miten paljon noista väitteistä on vastapuolen keksimiä olkikoiria selittämään kritiikkiä. Trolleja aina löytyy, molemmin puolin.[/quote]
 
Ai jaa... [url=http://www.indiewire.com/2017/12/star-wars-last-jedi-backlash-alt-right-female-characters-1201910095/]Että tällasta touhua tuossa taustalla...[/url] Oishan se pitänyt arvata.[/quote]
 
Ja juoni tiivistyy: [url=https://muropaketti.com/elokuvat/uusi-tutkimus-paljastaa-star-wars-elokuvaa-vastaan-masinoitiin-venajalla-trollihyokkays-pyrkimyksena-oli-vahingoittaa-yhdysvaltoja/]Venäjä trollit olivat vastuussa Star Wars The Last Jedin vihakampanjasta[/url]
 
Muoks 3.10.2018: [url=https://www.hs.fi/nyt/art-2000005850340.html]Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.[/url]
 
[url=https://www.researchgate.net/publication/328006677_Weaponizing_the_haters_The_Last_Jedi_and_the_strategic_politicization_of_pop_culture_through_social_media_manipulation?platform=hootsuite]Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta[/url]
 
Onko alt-right venäläisten keksimä liike, vai onko venäläiset vain tarttuneet kiinni hyvään työkaluun? Foliohatut päähän ja pohtimaan!
Muokannut Rasimus (03.10.2018)
24.10.2018
Huoleton
229 kirjaa, 3 kirja-arviota, 326 viestiä
Olen tähän mennessä pitänyt osista 7 ja 8, Rogue One oli mielestäni erittäin hyvä lisä tarinaan ja mahtavaa kuinka siinä "tehtiin sankarikuolemia", joilla selitettiin miksei kyseisiä hahmoja ollut enää muissa osissa.
Jos jotain toivoisin uudelleen leikattavaksi, 1-3 olisivat ne. Nukahdin viimeksi, kun yritin katsoa kakkosta. Ja uskon, että niistä voisi saada jotain parempaa uudella leikkauksella ja musiikilla. Musiikki häiritsee kaikissa uudemmissa osissa, koska se kuulostaa kuin olisi annettu joillekin DJ-aluille pohjaksi vanhat ja tunti aikaa säheltää uudet versiot.
Jos jotain toivoisin uudelleen leikattavaksi, 1-3 olisivat ne. Nukahdin viimeksi, kun yritin katsoa kakkosta. Ja uskon, että niistä voisi saada jotain parempaa uudella leikkauksella ja musiikilla. Musiikki häiritsee kaikissa uudemmissa osissa, koska se kuulostaa kuin olisi annettu joillekin DJ-aluille pohjaksi vanhat ja tunti aikaa säheltää uudet versiot.
Olen tähän mennessä pitänyt osista 7 ja 8, Rogue One oli mielestäni erittäin hyvä lisä tarinaan ja mahtavaa kuinka siinä "tehtiin sankarikuolemia", joilla selitettiin miksei kyseisiä hahmoja ollut enää muissa osissa.
 
Jos jotain toivoisin uudelleen leikattavaksi, 1-3 olisivat ne. Nukahdin viimeksi, kun yritin katsoa kakkosta. Ja uskon, että niistä voisi saada jotain parempaa uudella leikkauksella ja musiikilla. Musiikki häiritsee kaikissa uudemmissa osissa, koska se kuulostaa kuin olisi annettu joillekin DJ-aluille pohjaksi vanhat ja tunti aikaa säheltää uudet versiot.
03.11.2018
Fiktiivi
374 viestiä
Odotettu Star Wars -elokuva on nyt virallisesti peruttu – Syynä Han Solon leffan floppaaminen
"Odotettu Star Wars -elokuva" olisi siis ollut Boba Fettin tarina. Varmaan ihan hyvä päätös. Solo oli ihan OK avaruussseikkailua, mutta hieman tarpeettoman tuntuinen. Jos Disney alkaa tehdä liukuhihnatahtia elokuvia joka sivuhahmostakin, Tähtien sodasta tulee helposti vain yksi supersankarifranchise.
"Odotettu Star Wars -elokuva" olisi siis ollut Boba Fettin tarina. Varmaan ihan hyvä päätös. Solo oli ihan OK avaruussseikkailua, mutta hieman tarpeettoman tuntuinen. Jos Disney alkaa tehdä liukuhihnatahtia elokuvia joka sivuhahmostakin, Tähtien sodasta tulee helposti vain yksi supersankarifranchise.
RasimusPutinin Venäjä tekee yhteistyötä Euroopan äärioikeiston kanssa, miksei siis Amerikankin. Väite, että koko alt-right olisi vain Venäjän trollien työtä, vaatisi kyllä aika paljon perusteluja. Tilanne muistuttaa vähän 50 vuoden takaista tilannetta länsimaissa, mutta poliittiset asetelmat kääntäen. 1960-luvulla nuori radikaalivasemmisto herätti pahennusta trollailemalla vallitsevia arvoja vastaan ja establishment piti sitä ulkomailta johdettuna viidentenä kolonnana. Osittain näin toki taisi ollakin, mutta suurelta osin sen ajan radikalismi oli kyllä ihan kotoperäistäkin. Veikkaisin, että sama pätee tässä: ei sillä, etteikö Venäjä yrittäisi kylvää eripuraa Yhdysvaltoihin, mutta yksinään sen kyvyt siihen eivät ole rajattomat, ja Yhdysvalloissa on myös kotoperäisiä ristiriitoja ihan riittämiin.
Ja juoni tiivistyy: Venäjä trollit olivat vastuussa Star Wars The Last Jedin vihakampanjasta
Muoks 3.10.2018: Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.
Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta
Onko alt-right venäläisten keksimä liike, vai onko venäläiset vain tarttuneet kiinni hyvään työkaluun? Foliohatut päähän ja pohtimaan!
[url=https://muropaketti.com/elokuvat/elokuvauutiset/odotettua-star-wars-elokuva-on-nyt-virallisesti-peruttu-syyna-han-solon-leffan-floppaaminen/]Odotettu Star Wars -elokuva on nyt virallisesti peruttu – Syynä Han Solon leffan floppaaminen[/url]
 
"Odotettu Star Wars -elokuva" olisi siis ollut Boba Fettin tarina. Varmaan ihan hyvä päätös. Solo oli ihan OK avaruussseikkailua, mutta hieman tarpeettoman tuntuinen. Jos Disney alkaa tehdä liukuhihnatahtia elokuvia joka sivuhahmostakin, Tähtien sodasta tulee helposti vain yksi supersankarifranchise.
 
[quote="Rasimus" post=58081]
Ja juoni tiivistyy: [url=https://muropaketti.com/elokuvat/uusi-tutkimus-paljastaa-star-wars-elokuvaa-vastaan-masinoitiin-venajalla-trollihyokkays-pyrkimyksena-oli-vahingoittaa-yhdysvaltoja/]Venäjä trollit olivat vastuussa Star Wars The Last Jedin vihakampanjasta[/url]
 
Muoks 3.10.2018: [url=https://www.hs.fi/nyt/art-2000005850340.html]Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.[/url]
 
[url=https://www.researchgate.net/publication/328006677_Weaponizing_the_haters_The_Last_Jedi_and_the_strategic_politicization_of_pop_culture_through_social_media_manipulation?platform=hootsuite]Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta[/url]
 
Onko alt-right venäläisten keksimä liike, vai onko venäläiset vain tarttuneet kiinni hyvään työkaluun? Foliohatut päähän ja pohtimaan![/quote]
 
Putinin Venäjä tekee yhteistyötä Euroopan äärioikeiston kanssa, miksei siis Amerikankin. Väite, että koko alt-right olisi vain Venäjän trollien työtä, vaatisi kyllä aika paljon perusteluja. Tilanne muistuttaa vähän 50 vuoden takaista tilannetta länsimaissa, mutta poliittiset asetelmat kääntäen. 1960-luvulla nuori radikaalivasemmisto herätti pahennusta trollailemalla vallitsevia arvoja vastaan ja establishment piti sitä ulkomailta johdettuna viidentenä kolonnana. Osittain näin toki taisi ollakin, mutta suurelta osin sen ajan radikalismi oli kyllä ihan kotoperäistäkin. Veikkaisin, että sama pätee tässä: ei sillä, etteikö Venäjä yrittäisi kylvää eripuraa Yhdysvaltoihin, mutta yksinään sen kyvyt siihen eivät ole rajattomat, ja Yhdysvalloissa on myös kotoperäisiä ristiriitoja ihan riittämiin.
24.12.2018
Riku
68 viestiä
Ainakin tähtien sodan faneihin voi vielä uskoa. Vader fanifilmi julkaistiin pari päivää sitten. Hyvää joulua.
https://www.youtube.com/watch?v=Ey68aMOV9gc
https://www.youtube.com/watch?v=Ey68aMOV9gc
Ainakin tähtien sodan faneihin voi vielä uskoa. Vader fanifilmi julkaistiin pari päivää sitten. Hyvää joulua.
 
https://www.youtube.com/watch?v=Ey68aMOV9gc
17.04.2019
Fiktiivi
374 viestiä
Episodi ysin teaser on julkaistu.
https://www.youtube.com/watch?v=adzYW5DZoWs
Tämä ei nyt kuitenkaan kerro kovin paljon enempää kuin että kyllä, kyseessä on elokuva jossa valomiekkaillaan ja lennetään avaruudessa. Lando näkyy tekevän paluun ja Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.
https://www.youtube.com/watch?v=adzYW5DZoWs
Tämä ei nyt kuitenkaan kerro kovin paljon enempää kuin että kyllä, kyseessä on elokuva jossa valomiekkaillaan ja lennetään avaruudessa. Lando näkyy tekevän paluun ja Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.
Episodi ysin teaser on julkaistu.
 
https://www.youtube.com/watch?v=adzYW5DZoWs
 
Tämä ei nyt kuitenkaan kerro kovin paljon enempää kuin että kyllä, kyseessä on elokuva jossa valomiekkaillaan ja lennetään avaruudessa. Lando näkyy tekevän paluun ja Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.
18.04.2019
Riku
68 viestiä
Fiktiivi Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.Snoke olisi varmaan ollutkin, ja hahmon mysteeri piti ihmisiä mielenkiinnossa vuosia, mutta Rian Johnson. Käsittääkseni JJ oli laatinut jonkinlaisen suunnitelman koko trilogialle, mutta Rian Kathleenin hyväksynnällä dumppasi sen ilmeisesti sivuun ja teki, mitä itsestään lystäsi. Nyt tuntuu, että yrittävät tunkea kaikkea vanhaa mukaan (Lando, Palpatine ja kuolemantähti) ja houkutella ihmisiä sillä, kun "let the past die" ei ollut lähelläkään, mitä fanit kaipasivat.
[quote="Fiktiivi" post=59648] Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.[/quote]
 
Snoke olisi varmaan ollutkin, ja hahmon mysteeri piti ihmisiä mielenkiinnossa vuosia, mutta Rian Johnson. Käsittääkseni JJ oli laatinut jonkinlaisen suunnitelman koko trilogialle, mutta Rian Kathleenin hyväksynnällä dumppasi sen ilmeisesti sivuun ja teki, mitä itsestään lystäsi. Nyt tuntuu, että yrittävät tunkea kaikkea vanhaa mukaan (Lando, Palpatine ja kuolemantähti) ja houkutella ihmisiä sillä, kun "let the past die" ei ollut lähelläkään, mitä fanit kaipasivat.
24.08.2019
Mab
616 viestiä
Nyt on tulevasta The Mandalorian -sarjasta julkaistu traileri, ihan hyvältä näyttää mielestäni.
https://www.youtube.com/watch?v=aOC8E8z_ifw
Obi-wanista on vissiin myös tv-sarja tekeillä, nähtävästi Disney nyt satsaa sellaisiin ihan urakalla. Saas nähdä, jatkuuko Maulin (ja Qi'ran) tarina siinä, kun Sololle ei varmaankaan jatko-osia uskalleta tehdä.
https://www.youtube.com/watch?v=aOC8E8z_ifw
Obi-wanista on vissiin myös tv-sarja tekeillä, nähtävästi Disney nyt satsaa sellaisiin ihan urakalla. Saas nähdä, jatkuuko Maulin (ja Qi'ran) tarina siinä, kun Sololle ei varmaankaan jatko-osia uskalleta tehdä.
Nyt on tulevasta The Mandalorian -sarjasta julkaistu traileri, ihan hyvältä näyttää mielestäni.
 
https://www.youtube.com/watch?v=aOC8E8z_ifw
 
Obi-wanista on vissiin myös tv-sarja tekeillä, nähtävästi Disney nyt satsaa sellaisiin ihan urakalla. Saas nähdä, jatkuuko Maulin (ja Qi'ran) tarina siinä, kun Sololle ei varmaankaan jatko-osia uskalleta tehdä.
10.11.2019
Xariel
611 kirjaa, 34 kirja-arviota, 186 viestiä
Tämä uuden Star Warsin elokuvan mainonta postereista trailereihin tuntuu jotenkin sisällöttömältä. Toki markkinointiin laitetut miljoonat aika hyvin takaavat sen, että elokuvan traileri kiinnostaa ja saa aikaan sydämentykytystä jo musiikilla ja visuaalisuudellaan. Kaipaisin kuitenkin mainontaan kyllä jotain sisältöäkin, edes hieman enemmän siitä, mitä tulee tapahtumaan, ei vain tunnetta ja "saagan lopulla" mässäilyä. Trailerissakin näkyy monta, monta erilaista upeaa paikkaa jossa seikkaillaan, mutta toivoisin että traileri päästäisi enemmän tarinan kaarta näkyviin. No, toki menen katsomaan joka tapauksessa,
Tämä uuden Star Warsin elokuvan mainonta postereista trailereihin tuntuu jotenkin sisällöttömältä. Toki markkinointiin laitetut miljoonat aika hyvin takaavat sen, että elokuvan traileri kiinnostaa ja saa aikaan sydämentykytystä jo musiikilla ja visuaalisuudellaan. Kaipaisin kuitenkin mainontaan kyllä jotain sisältöäkin, edes hieman enemmän siitä, mitä tulee tapahtumaan, ei vain tunnetta ja "saagan lopulla" mässäilyä. Trailerissakin näkyy monta, monta erilaista upeaa paikkaa jossa seikkaillaan, mutta toivoisin että traileri päästäisi enemmän tarinan kaarta näkyviin. No, toki menen katsomaan joka tapauksessa,
31.12.2019
Fiktiivi
374 viestiä
No kieltämättä odotukseni eivät olleet korkealla, mutta tulipa tämä nähtyä. Edelliseen episodiin verrattuna ysi tuntui ainakin yrittävän olla ensisijaisesti seikkailuelokuva eikä luento toksisesta maskuliinisuudesta, mutta toisaalta kasissa ainakin oli pointti ja tuore näkökulma, vaikka se kärsikin huonosta toteutuksesta ja liiasta alleviivaamisesta. Ysi tuntui olevan sekalaisesta silpusta kokoon kasattu viritys, jossa on jopa enemmän juoneen ja maailmaan liittyviä epäjohdonmukaisuuksia kuin kasissa.
Eipä toisaalta käy JJ Abramsia kateeksi, että hän joutui kursimaan kokoon trilogian päätöksen sen jälkeen, kun edellinen episodi veti kaikelta episodi seiskan pohjustukselta maton alta. Nyt JJ sitten vuorostaan nollaakin kaikki Ryan Johnsonin irtiotot mitkä pystyy ja kuittailee tälle rivien välistä ellei suorastaan riveiltä:
[Spoileri - klikkaa]
Sekin vähän harmittaa, että Lando ei ole oikeastaan mukana vanhana bisnesmies-lentäjä-peluri-Landona, vaan hänet on ikään kuin otettu elokuvaan vain tuttuna naamana nostalgian vuoksi ja annettu vähän teennäinen rooli. Rey on jotenkin poissaoleva, Finn on työnnetty ikään kuin sivuosaan eikä kehity hahmona mitenkään, ja trilogian päähenkilöistä vain Poella tuntuu olevan sitä energiaa mikä sai episodi seiskan tuntumaan raikkaalta.
Positiiviseksi lopuksi voisi sanoa, että audiovisuaalinen puoli on jälleen priimaa ja lopulta elokuva olisi kokonaisuutena voinut olla huonompikin. Kokonaisuus on enemmänkin laimea kuin katastrofi, mikä on aika vaimea kehu, mutta tämän trilogian tässä vaiheessa ei ollenkaan huonoin mahdollinen skenaario. Tähtien sodan pääsaagalle olisi silti toivonut parempaa lopetusta.
Eipä toisaalta käy JJ Abramsia kateeksi, että hän joutui kursimaan kokoon trilogian päätöksen sen jälkeen, kun edellinen episodi veti kaikelta episodi seiskan pohjustukselta maton alta. Nyt JJ sitten vuorostaan nollaakin kaikki Ryan Johnsonin irtiotot mitkä pystyy ja kuittailee tälle rivien välistä ellei suorastaan riveiltä:
[Spoileri - klikkaa]
"Jedin pitäisi kohdella asettaan kunnioittavammin", vrt. Luken valosapelin viskominen edellisessä episodissa. Ja Reyn vanhemmilla yhtäkkiä onkin taas väliä ja ne eivät olekaan satunnaisia taviksia. Palpatine olisi saanut pysyä kuolleena, jos minulta kysytään, mutta kun Snoke ohimennen tapettiin edellisessä osassa, ilmeisesti Disney katsoi Palpatinen henkiin herättämisen riskittömämmäksi vaihtoehdoksi kuin uuden pahiksen vetämisen hihasta. Eikä sitä - tietenkään - selitä, miten Palpatine selvisi hengissä, eikä kukaan hahmoista - tietenkään - ihmettele tai epäile, miten ~30 vuotta sitten Kuolemantähti kakkosen mukana palasiksi räjähtänyt keisari onkin yhtäkkiä hengissä. First orderin olemusta ei edelleenkään selitetä, kuten ei myöskään sitä, mitä se yrittää Sith-laivastolla voittaa, kun se käytännössä näyttää jo hallitsevan lähes kaikkea, kourallista puskissa piilottelevia kapinallisia tai karkulaisia lukuun ottamatta. Ja miten kapinallisten avuksi pöllähtää yhtäkkiä kuitenkin laivastollinen sota-aluksia (näyttäisi olevan enemmän kuin Jedin paluussa...). Ja miten aiemmissa elokuvissa pienen kuun kokoisen avaruusaseman alustakseen vaatineet planeetantappaja-aseet mahtuvatkin yhtäkkiä star destroyeriin... Olin aiemmin luullut, että elokuvien käsikirjoittaminen on loputonta uudelleenkirjoittamista ja hiomista, mutta lukeeko näitä kässäreitä edes kukaan ajatuksella läpi ennen kuin kuvaukset alkavat?
Sekin vähän harmittaa, että Lando ei ole oikeastaan mukana vanhana bisnesmies-lentäjä-peluri-Landona, vaan hänet on ikään kuin otettu elokuvaan vain tuttuna naamana nostalgian vuoksi ja annettu vähän teennäinen rooli. Rey on jotenkin poissaoleva, Finn on työnnetty ikään kuin sivuosaan eikä kehity hahmona mitenkään, ja trilogian päähenkilöistä vain Poella tuntuu olevan sitä energiaa mikä sai episodi seiskan tuntumaan raikkaalta.
Positiiviseksi lopuksi voisi sanoa, että audiovisuaalinen puoli on jälleen priimaa ja lopulta elokuva olisi kokonaisuutena voinut olla huonompikin. Kokonaisuus on enemmänkin laimea kuin katastrofi, mikä on aika vaimea kehu, mutta tämän trilogian tässä vaiheessa ei ollenkaan huonoin mahdollinen skenaario. Tähtien sodan pääsaagalle olisi silti toivonut parempaa lopetusta.
No kieltämättä odotukseni eivät olleet korkealla, mutta tulipa tämä nähtyä. Edelliseen episodiin verrattuna ysi tuntui ainakin yrittävän olla ensisijaisesti seikkailuelokuva eikä luento toksisesta maskuliinisuudesta, mutta toisaalta kasissa ainakin oli pointti ja tuore näkökulma, vaikka se kärsikin huonosta toteutuksesta ja liiasta alleviivaamisesta. Ysi tuntui olevan sekalaisesta silpusta kokoon kasattu viritys, jossa on jopa enemmän juoneen ja maailmaan liittyviä epäjohdonmukaisuuksia kuin kasissa.
 
Eipä toisaalta käy JJ Abramsia kateeksi, että hän joutui kursimaan kokoon trilogian päätöksen sen jälkeen, kun edellinen episodi veti kaikelta episodi seiskan pohjustukselta maton alta. Nyt JJ sitten vuorostaan nollaakin kaikki Ryan Johnsonin irtiotot mitkä pystyy ja kuittailee tälle rivien välistä ellei suorastaan riveiltä:
[spoiler]"Jedin pitäisi kohdella asettaan kunnioittavammin", vrt. Luken valosapelin viskominen edellisessä episodissa. Ja Reyn vanhemmilla yhtäkkiä onkin taas väliä ja ne eivät olekaan satunnaisia taviksia. Palpatine olisi saanut pysyä kuolleena, jos minulta kysytään, mutta kun Snoke ohimennen tapettiin edellisessä osassa, ilmeisesti Disney katsoi Palpatinen henkiin herättämisen riskittömämmäksi vaihtoehdoksi kuin uuden pahiksen vetämisen hihasta. Eikä sitä - tietenkään - selitä, miten Palpatine selvisi hengissä, eikä kukaan hahmoista - tietenkään - ihmettele tai epäile, miten ~30 vuotta sitten Kuolemantähti kakkosen mukana palasiksi räjähtänyt keisari onkin yhtäkkiä hengissä. First orderin olemusta ei edelleenkään selitetä, kuten ei myöskään sitä, mitä se yrittää Sith-laivastolla voittaa, kun se käytännössä näyttää jo hallitsevan lähes kaikkea, kourallista puskissa piilottelevia kapinallisia tai karkulaisia lukuun ottamatta. Ja miten kapinallisten avuksi pöllähtää yhtäkkiä kuitenkin laivastollinen sota-aluksia (näyttäisi olevan enemmän kuin Jedin paluussa...). Ja miten aiemmissa elokuvissa pienen kuun kokoisen avaruusaseman alustakseen vaatineet planeetantappaja-aseet mahtuvatkin yhtäkkiä star destroyeriin... Olin aiemmin luullut, että elokuvien käsikirjoittaminen on loputonta uudelleenkirjoittamista ja hiomista, mutta lukeeko näitä kässäreitä edes kukaan ajatuksella läpi ennen kuin kuvaukset alkavat?[/spoiler]
 
Sekin vähän harmittaa, että Lando ei ole oikeastaan mukana vanhana bisnesmies-lentäjä-peluri-Landona, vaan hänet on ikään kuin otettu elokuvaan vain tuttuna naamana nostalgian vuoksi ja annettu vähän teennäinen rooli. Rey on jotenkin poissaoleva, Finn on työnnetty ikään kuin sivuosaan eikä kehity hahmona mitenkään, ja trilogian päähenkilöistä vain Poella tuntuu olevan sitä energiaa mikä sai episodi seiskan tuntumaan raikkaalta.
 
Positiiviseksi lopuksi voisi sanoa, että audiovisuaalinen puoli on jälleen priimaa ja lopulta elokuva olisi kokonaisuutena voinut olla huonompikin. Kokonaisuus on enemmänkin laimea kuin katastrofi, mikä on aika vaimea kehu, mutta tämän trilogian tässä vaiheessa ei ollenkaan huonoin mahdollinen skenaario. Tähtien sodan pääsaagalle olisi silti toivonut parempaa lopetusta.
11.05.2020
Jussi
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Disney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. Tähtien sota -fanina minua kiinnostaa kovasti The Mandalorian. Disney Plussasta voi katsoa myös The Clone Warsin uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta Star Wars -piirrossarjasta Rebels.
Elokuviin liittyen... The Force Awakens ja The Last Jedi iskivät minuun täysillä, mutta The Rise of Skywalker oli pettymys. Sen takia uudesta trilogiasta jäi vähän huono maku suuhun. En esimerkiksi tykännyt [Spoileri - klikkaa]
Elokuviin liittyen... The Force Awakens ja The Last Jedi iskivät minuun täysillä, mutta The Rise of Skywalker oli pettymys. Sen takia uudesta trilogiasta jäi vähän huono maku suuhun. En esimerkiksi tykännyt [Spoileri - klikkaa]
Palpatinen
paluusta, jota ei pohjustettu mitenkään kahdessa aiemmassa filmissä.Disney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. [i]Tähtien sota[/i] -fanina minua kiinnostaa kovasti [i]The Mandalorian.[/i] Disney Plussasta voi katsoa myös [i]The Clone Warsin[/i] uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta [i]Star Wars[/i] -piirrossarjasta [i]Rebels.[/i]
 
Elokuviin liittyen... [i]The Force Awakens[/i] ja [i]The Last Jedi[/i] iskivät minuun täysillä, mutta [i]The Rise of Skywalker[/i] oli pettymys. Sen takia uudesta trilogiasta jäi vähän huono maku suuhun. En esimerkiksi tykännyt [spoiler]Palpatinen[/spoiler] paluusta, jota ei pohjustettu mitenkään kahdessa aiemmassa filmissä.
12.05.2020
KiLLPaTRiCK
254 kirjaa, 2 kirja-arviota, 434 viestiä
JussiDisney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. Tähtien sota -fanina minua kiinnostaa kovasti The Mandalorian. Disney Plussasta voi katsoa myös The Clone Warsin uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta Star Wars -piirrossarjasta Rebels.Itse olen vähän ihmetellyt tuota Disneyn+ suosiota. Ostavatko ihmiset vain nimen, yhtään perehtymättä siihen mitä siellä on tarjolla? Tosin suurin osa tilaajista taisi siirtyä siltä toiselta palvelulta ilmaiseksi yhdeksi vuodeksi, joten Disney+ ei edes tuota Disneylle vielä paljon mitään.
.
Sitten vielä se sisältö. Disney+ on vanhojen leffojen vuokrauspalvelu. Käytännössä kaikki elokuvat olen nähnyt tai ne on peräti omassa hyllyssä blu-raynä. Ei Disney ole ollut erityisen suuri elokuvien tai sarjojen tuottaja koskaan. Siis jos verrataan muihin jätteihin. Yrityskaupoilla ovat nyt sitten yrittäneet kasvattaa kirjastoaan, mutta saa nähdä miten esim. FOXin K18 elokuvat ja Jack Bauerin 24 kidutukset sopivat Disney+ vuokraamoon.
Vain yksi ainoa mielenkiintoinen uusi sarja eli juuri tuo Mandalorian. On siellä tietysti niitä tuttuja piirrettyjä lapsille, jos niitä on talouteen siunaantunut.
Kaukana ollaan Netflixistä.
[quote="Jussi" post=61699]Disney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. [i]Tähtien sota[/i] -fanina minua kiinnostaa kovasti [i]The Mandalorian.[/i] Disney Plussasta voi katsoa myös [i]The Clone Warsin[/i] uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta [i]Star Wars[/i] -piirrossarjasta [i]Rebels.[/i]
.[/quote]
 
Itse olen vähän ihmetellyt tuota Disneyn+ suosiota. Ostavatko ihmiset vain nimen, yhtään perehtymättä siihen mitä siellä on tarjolla? Tosin suurin osa tilaajista taisi siirtyä siltä toiselta palvelulta ilmaiseksi yhdeksi vuodeksi, joten Disney+ ei edes tuota Disneylle vielä paljon mitään.
Sitten vielä se sisältö. Disney+ on vanhojen leffojen vuokrauspalvelu. Käytännössä kaikki elokuvat olen nähnyt tai ne on peräti omassa hyllyssä blu-raynä. Ei Disney ole ollut erityisen suuri elokuvien tai sarjojen tuottaja koskaan. Siis jos verrataan muihin jätteihin. Yrityskaupoilla ovat nyt sitten yrittäneet kasvattaa kirjastoaan, mutta saa nähdä miten esim. FOXin K18 elokuvat ja Jack Bauerin 24 kidutukset sopivat Disney+ vuokraamoon.
Vain yksi ainoa mielenkiintoinen uusi sarja eli juuri tuo Mandalorian. On siellä tietysti niitä tuttuja piirrettyjä lapsille, jos niitä on talouteen siunaantunut.
Kaukana ollaan Netflixistä.
21.05.2020
Rasimus
1 kirja, 890 viestiä
Mua ei yhtään lämmitä Disneyn toiminta. Kun Dumbosta sensuroidaan pois rasistiset varikset (en tiedä tapahtuiko tätä lopulta, mutta kuulemieni Disney-kauhutarinoiden pohjalta en olisi yllättynyt) ja Han Solo ampuu ensin, ollaan ihan väärillä jäljillä vanhojen klassikoiden sisällön suhteen.
The Rise of Skywalker oli ihan hirveää skeidaa ja allekirjoitan kaikki edellä olevat haukut. Perinteiseen tapaan viisi minuuttia juonen kuljetusta ja päälle kaksi tuntia puuduttavaa toimintaa. Sääli sikäli, että Kylo Renistä olisi voinut enemmänkin saada irti kuin nuo mainitut viisi minuuttia, vaikka ne olivatkin kaikki Jedin paluusta pöllittyä materiaalia (Disney päättänyt tehdä trumpit ja toistaa tuttuja kuvioita samalla seuraten päivittäin kannatusgalluppeja sen sijaan että pitäytyisi missään koherentissa suunnitelmassa jotain ihan uutta ja fanien skoopin ulkopuolista yrittäen). Olisi kyllä kiva jos leffantekijöillä olisi käsikirjoitus ennenkuin alkavat työskentelemään, etukäteen mietitystä juonesta ja teemoista puhumattakaan.
Ja Rogue One antoi aikoinaan niin hyvän aloituksen Disneyn alaisille SW-elokuville...
The Rise of Skywalker oli ihan hirveää skeidaa ja allekirjoitan kaikki edellä olevat haukut. Perinteiseen tapaan viisi minuuttia juonen kuljetusta ja päälle kaksi tuntia puuduttavaa toimintaa. Sääli sikäli, että Kylo Renistä olisi voinut enemmänkin saada irti kuin nuo mainitut viisi minuuttia, vaikka ne olivatkin kaikki Jedin paluusta pöllittyä materiaalia (Disney päättänyt tehdä trumpit ja toistaa tuttuja kuvioita samalla seuraten päivittäin kannatusgalluppeja sen sijaan että pitäytyisi missään koherentissa suunnitelmassa jotain ihan uutta ja fanien skoopin ulkopuolista yrittäen). Olisi kyllä kiva jos leffantekijöillä olisi käsikirjoitus ennenkuin alkavat työskentelemään, etukäteen mietitystä juonesta ja teemoista puhumattakaan.
Ja Rogue One antoi aikoinaan niin hyvän aloituksen Disneyn alaisille SW-elokuville...
Mua ei yhtään lämmitä Disneyn toiminta. Kun Dumbosta sensuroidaan pois rasistiset varikset (en tiedä tapahtuiko tätä lopulta, mutta kuulemieni Disney-kauhutarinoiden pohjalta en olisi yllättynyt) ja Han Solo ampuu ensin, ollaan ihan väärillä jäljillä vanhojen klassikoiden sisällön suhteen.
 
[b]The Rise of Skywalker[/b] oli ihan hirveää skeidaa ja allekirjoitan kaikki edellä olevat haukut. Perinteiseen tapaan viisi minuuttia juonen kuljetusta ja päälle kaksi tuntia puuduttavaa toimintaa. Sääli sikäli, että Kylo Renistä olisi voinut enemmänkin saada irti kuin nuo mainitut viisi minuuttia, vaikka ne olivatkin kaikki Jedin paluusta pöllittyä materiaalia (Disney päättänyt tehdä trumpit ja toistaa tuttuja kuvioita samalla seuraten päivittäin kannatusgalluppeja sen sijaan että pitäytyisi missään koherentissa suunnitelmassa jotain ihan uutta ja fanien skoopin ulkopuolista yrittäen). Olisi kyllä kiva jos leffantekijöillä olisi käsikirjoitus ennenkuin alkavat työskentelemään, etukäteen mietitystä juonesta ja teemoista puhumattakaan.
 
Ja Rogue One antoi aikoinaan niin hyvän aloituksen Disneyn alaisille SW-elokuville...
Muokannut Rasimus (22.05.2020)
06.06.2020
Fiktiivi
374 viestiä
Disneyn SW-elokuvat aloitti kylläkin The Force Awakens, joka ei sekään ollut huono avaus. Tuli katsottua se jokin aika sitten uudestaan enkä sitä edelleenkään huonoksi sanoisi, mutta kieltämättä nyt ei ole enää niin innokas antamaan tiettyjä ongelmia anteeksi, kun tietää että trilogia luisui siitä eteenpäin vain jatkuvasti huonompaan suuntaan.
Episodi ysiin liittyen, sillä oli alun perin eri nimi, Duel of the Fates, ja paljon paremmalta kuulostava kässäri (ei Palpatinea). Valitettavasti ohjaaja Colin Trevorrow sai Disneyltä/Lucasfilmiltä kenkää kesken projektin, nakki napsahti JJ:lle ja käsis meni uusiksi. Pitäisiköhän tämä tulkita niin, että Trevorrowin ideat olivat liian radikaaleja ja JJ haluttiin ruoriin tarjoilemaan riskitön annos supersankareita ja nostalgiatrippailua...
Episodi ysiin liittyen, sillä oli alun perin eri nimi, Duel of the Fates, ja paljon paremmalta kuulostava kässäri (ei Palpatinea). Valitettavasti ohjaaja Colin Trevorrow sai Disneyltä/Lucasfilmiltä kenkää kesken projektin, nakki napsahti JJ:lle ja käsis meni uusiksi. Pitäisiköhän tämä tulkita niin, että Trevorrowin ideat olivat liian radikaaleja ja JJ haluttiin ruoriin tarjoilemaan riskitön annos supersankareita ja nostalgiatrippailua...
Disneyn SW-elokuvat aloitti kylläkin The Force Awakens, joka ei sekään ollut huono avaus. Tuli katsottua se jokin aika sitten uudestaan enkä sitä edelleenkään huonoksi sanoisi, mutta kieltämättä nyt ei ole enää niin innokas antamaan tiettyjä ongelmia anteeksi, kun tietää että trilogia luisui siitä eteenpäin vain jatkuvasti huonompaan suuntaan.
 
Episodi ysiin liittyen, [url=https://screenrant.com/star-wars-9-colin-trevorrow-script-full-story/]sillä oli alun perin eri nimi, Duel of the Fates, ja paljon paremmalta kuulostava kässäri (ei Palpatinea)[/url]. Valitettavasti ohjaaja Colin Trevorrow sai Disneyltä/Lucasfilmiltä kenkää kesken projektin, nakki napsahti JJ:lle ja käsis meni uusiksi. Pitäisiköhän tämä tulkita niin, että Trevorrowin ideat olivat liian radikaaleja ja JJ haluttiin ruoriin tarjoilemaan riskitön annos supersankareita ja nostalgiatrippailua...
03.09.2020
Jussi
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
JussiDisney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. Tähtien sota -fanina minua kiinnostaa kovasti The Mandalorian. Disney Plussasta voi katsoa myös The Clone Warsin uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta Star Wars -piirrossarjasta Rebels.Nyt on selvinnyt, että The Mandalorianin jaksot tulevat tipoittain katsottaviksi Suomen Disney+:ssa. Lainaus Hesarin uutisesta:
Palvelun isoin menestys on ollut ensimmäinen näytelty Star Wars-tv-sarja The Mandalorian. Vaikka sarja on maailmalla julkaistu kokonaan jo ajat sitten, se ilmestyy Suomessa viikoittain. 15. syyskuuta ilmestyy kaksi jaksoa, jonka jälkeen sarjasta ilmestyy uusi jakso joka perjantai. Heti sen perään 30. lokakuuta alkaa sarjan toinen kausi.
Ekan jakson voi tarkistaa ilmaisena maistiaisena Fox-kanavalta 13. syyskuuta klo 21.00. Loput seitsemän täytyy katsoa suoratoistopalvelusta, joka siis starttaa maassamme kaksi päivää myöhemmin.
En tiedä, miten luotettava tämä listaus on, mutta sen mukaan Rebelsistä olisi tarjolla vain kaksi ensimmäistä tuotantokautta. Iso harmi, jos totta. The Clone Warsin uusi kausi onneksi löytyy Suomen Disney+:sta.
[quote="Jussi" post=61699]Disney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. [i]Tähtien sota[/i] -fanina minua kiinnostaa kovasti [i]The Mandalorian.[/i] Disney Plussasta voi katsoa myös [i]The Clone Warsin[/i] uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta [i]Star Wars[/i] -piirrossarjasta [i]Rebels.[/i][/quote]
Nyt on selvinnyt, että [i]The Mandalorianin[/i] jaksot tulevat tipoittain katsottaviksi Suomen Disney+:ssa. Lainaus Hesarin uutisesta:
 
[i]Palvelun isoin menestys on ollut ensimmäinen näytelty Star Wars-tv-sarja The Mandalorian. Vaikka sarja on maailmalla julkaistu kokonaan jo ajat sitten, se ilmestyy Suomessa viikoittain. 15. syyskuuta ilmestyy kaksi jaksoa, jonka jälkeen sarjasta ilmestyy uusi jakso joka perjantai. Heti sen perään 30. lokakuuta alkaa sarjan toinen kausi.[/i]
 
Ekan jakson voi tarkistaa ilmaisena maistiaisena Fox-kanavalta 13. syyskuuta klo 21.00. Loput seitsemän täytyy katsoa suoratoistopalvelusta, joka siis starttaa maassamme kaksi päivää myöhemmin.
 
En tiedä, miten luotettava [url=https://moontv.fi/ohjelmat/blogi/disney-suomessa-kanavan-alussa-julkaistava-sisalto/]tämä[/url] listaus on, mutta sen mukaan [i]Rebelsistä[/i] olisi tarjolla vain kaksi ensimmäistä tuotantokautta. Iso harmi, jos totta. [i]The Clone Warsin[/i] uusi kausi onneksi löytyy Suomen Disney+:sta.
11.01.2021
Chompp
10 viestiä
Eipäs olekaan täällä vuosiin tullut käytyä :D Mutta tunnus toimii edelleen ja kun nyt tämän threadin luin niin herätelläänpäs tätä topiccia vähän...
Varoituksena sanon, että jatko-osa trilogiaan liittyviä kommentteja en ole laittanut spoiler tageillä piiloon sillä onhan niistä jo sen verran aikaa kulunut, että kaikki ovat ne nähneet jos ovat halunneet. Mandalorianiin liittyvät kommentit laitoin varmuuden vuoksi spoiler tageillä piiloon.
Ketjun alussa puhuttiin Lucasin tekemistä muokkauksista originaali trilogiaan: niin mua ne ei oo suurimmalta osilta häirinneet ollenkaan, ja monissa tapauksissa ne on mun mielestä ihan ymmärrettäviä ja parannus vanhaan. Ja esimerkiksi Imperiumin vastaiskussa kun Vader puhuu Keisarin hologrammille Lukesta, on suuri parannus vanhaan verrattuna. Jedin paluussa on ehkä useampi kyseenalainen muutettu juttu, mutta niistäkin oikeastaan ainoa mikä mua merkitsevästi häiritsee on alun bändi Jabban palatsissa; sen CGI ei vaan sovi muun lavastuksen kanssa yhteen ja se ihme torakka laulaja - vai mikä onkaan - on typerä... Ei nelos episodin kuuluisa 'Creedo ampuu ensin' muutos ole sekään mua sinänsä häirinnyt, pistää vaan miettimään että miksi se muutos oli muka tarpeellinen?
------
Mun mielipiteet jatko-osa trilogiasta:
Episodi 7 on minusta ihan hyvä elokuva, vaikkakin Niksun tavoin myös minua häiritsi siinä se kuinka helposti Rey tuntui omaksuvan voiman käytön ja voittavan Kylo Renin. Mutta toisaalta myös ymmärrän kuinka Kylo Renin voittamisen voi selittää, kuten Mab kirjoitti vastauksessaan. Ja koska tuolloin Episodi 7:an aikaan vielä itse - monen muun tavoin - uskoin hyvin vahvasti Reyn olevan Luken lapsi, niin sekin auttoi minua mielessäni selittämään sitä.
Enkä nyt välttämättä halua aloittaa uutta väittelyä asiasta - koska loppupeleissä kuitenkin sinänsä pidän Reystä hahmona - mutta kyllä Reyssä on mielestäni hieman liikaa Mary Sue -maisia ominaisuuksia mitä pidemmälle trilogiassa etenemme. Ja vaikka Mab onkin viesteissään maininnut kuinka niille löytyy perusteita - ja jotkin niistä voinsin jopa hyväksyäkin - niin mun mielestä ongelma on siinä, että elokuvat eivät mainitse tai tuo niitä riittävän selvästi esille.
Episodi 8:in kohdalla en ole koskaan ymmärtänyt kuinka kriitikot ovat voineet antaa sille niin hyvät arvostelut. Vaikka jättäisimme arviosta pois asiat, jotka ovat aiheuttaneet joidenkin fanien keskuudessa suurta närää - kuten Luken kohtelu leffassa tai valonnopeushyökkäyksellä tuhottu vihollinen jne. - niin siitä löytyy niin paljon muita elokuvallisia ongelmia, että en vain voi ymmärtää... Mutta en myöskään tarkoita että vihaisin elokuvaa ihan totaalisesti.
Episodi 9 nyt on mitä on, ja ymmärrän sille annetun kritiikin. Omalla kohdalla kuitenkin ehkä annan hieman enemmän sen vikoja anteeksi koska se tuntuu enemmän Star Wars leffalta kuin Last Jedi, mikä tekee siitä minusta hieman nautittavamman. Mutta eihän se elokuvallisesti mikään loistoleffa ole.
Ymmärtääkseni Solo sai valomiekasta koska Harrison Ford niin halus; sai vihdoinki tapatettua Solon :D
[Spoileri - klikkaa]
Varoituksena sanon, että jatko-osa trilogiaan liittyviä kommentteja en ole laittanut spoiler tageillä piiloon sillä onhan niistä jo sen verran aikaa kulunut, että kaikki ovat ne nähneet jos ovat halunneet. Mandalorianiin liittyvät kommentit laitoin varmuuden vuoksi spoiler tageillä piiloon.
Ketjun alussa puhuttiin Lucasin tekemistä muokkauksista originaali trilogiaan: niin mua ne ei oo suurimmalta osilta häirinneet ollenkaan, ja monissa tapauksissa ne on mun mielestä ihan ymmärrettäviä ja parannus vanhaan. Ja esimerkiksi Imperiumin vastaiskussa kun Vader puhuu Keisarin hologrammille Lukesta, on suuri parannus vanhaan verrattuna. Jedin paluussa on ehkä useampi kyseenalainen muutettu juttu, mutta niistäkin oikeastaan ainoa mikä mua merkitsevästi häiritsee on alun bändi Jabban palatsissa; sen CGI ei vaan sovi muun lavastuksen kanssa yhteen ja se ihme torakka laulaja - vai mikä onkaan - on typerä... Ei nelos episodin kuuluisa 'Creedo ampuu ensin' muutos ole sekään mua sinänsä häirinnyt, pistää vaan miettimään että miksi se muutos oli muka tarpeellinen?
"Vumpalouska" post=27954"
Lucasin lähdöstä ei voi olla ainakaan haittaa Star Warsille.
"Rasimus" post=40000"Yritän pitäytyä erossa koko 1-3 ja 4-6 taistosta, joka on vahvasti ikäluokkasidonnainen kiistaSinänsä huvittavaa, että kun esiosa trilogia sai aikoinaan kovaa kritiikkiä osakseen, niin nykyään tuntuu jatko-osa trilogia saaneen aikaan sen, että osia 1-3:a pidetään nykyään hyvinä ja enemmän arvossa kuin 7-9:ä.
"Niksu" post=27956"Toisin kuin monet minä pidin episodeista 1-3 ja inhokkihahmoni on Obi-Wan.
"Niksu" post=31586"Jotenkin hyvin harmillista, ettei Ewan McGregor ole tässä elokuvassa.Vanhoja viestejä, mutta oli pakko kommentoida... En tiedä onko sulla käyny joku kirjotusvirhe ekassa kommentissa vai onko toka kommentti sarkastinen tai jotain, mutta nää ei oikeen tunnu käyvän yks yhteen :D
"Vehka" post=32282"Brienne of Tarth on varmasti mainio pahisHarmittavasti tää kommentti ei oikeen toteutunu; Phasmaa pidetään ehkä eniten väärin kohdeltuna hahmona uudessa trilogiassa kun ajatellaan kuinka vähän sillä oli aikaa ja tehtävää kankaalla.
"Tapsa" post=41155"Tämäkin jo vanha viesti, joten todennäköisesti kuullut/lukenut tämän jo jostain muualta, mutta jedit käyttävät voimaa myös liikkeissään: voima mahdollistaa mm. korkeat hypyt ja akrobaattiset liikkeet ym."Puolikuu" post=41149"PS. Tyhmä kysymys ehkä, mutta mitä jedit tekee Voimalla, jos ne vain pääosin heiluttelevat valomiekkaa?Luke onnistui tuhoamaan Kuolemantähden koska antoi Voiman liikuttaa kättään kun painoi liipaisinta.
------
Mun mielipiteet jatko-osa trilogiasta:
Episodi 7 on minusta ihan hyvä elokuva, vaikkakin Niksun tavoin myös minua häiritsi siinä se kuinka helposti Rey tuntui omaksuvan voiman käytön ja voittavan Kylo Renin. Mutta toisaalta myös ymmärrän kuinka Kylo Renin voittamisen voi selittää, kuten Mab kirjoitti vastauksessaan. Ja koska tuolloin Episodi 7:an aikaan vielä itse - monen muun tavoin - uskoin hyvin vahvasti Reyn olevan Luken lapsi, niin sekin auttoi minua mielessäni selittämään sitä.
Enkä nyt välttämättä halua aloittaa uutta väittelyä asiasta - koska loppupeleissä kuitenkin sinänsä pidän Reystä hahmona - mutta kyllä Reyssä on mielestäni hieman liikaa Mary Sue -maisia ominaisuuksia mitä pidemmälle trilogiassa etenemme. Ja vaikka Mab onkin viesteissään maininnut kuinka niille löytyy perusteita - ja jotkin niistä voinsin jopa hyväksyäkin - niin mun mielestä ongelma on siinä, että elokuvat eivät mainitse tai tuo niitä riittävän selvästi esille.
Episodi 8:in kohdalla en ole koskaan ymmärtänyt kuinka kriitikot ovat voineet antaa sille niin hyvät arvostelut. Vaikka jättäisimme arviosta pois asiat, jotka ovat aiheuttaneet joidenkin fanien keskuudessa suurta närää - kuten Luken kohtelu leffassa tai valonnopeushyökkäyksellä tuhottu vihollinen jne. - niin siitä löytyy niin paljon muita elokuvallisia ongelmia, että en vain voi ymmärtää... Mutta en myöskään tarkoita että vihaisin elokuvaa ihan totaalisesti.
Episodi 9 nyt on mitä on, ja ymmärrän sille annetun kritiikin. Omalla kohdalla kuitenkin ehkä annan hieman enemmän sen vikoja anteeksi koska se tuntuu enemmän Star Wars leffalta kuin Last Jedi, mikä tekee siitä minusta hieman nautittavamman. Mutta eihän se elokuvallisesti mikään loistoleffa ole.
"Niksu" post=42015"TFA oli rakenteeltaan selkeästi ensimmäinen osa trilogiasta ja tuntui jäävän nojaamaan raskaasti tulevaisuuden episodeihin 8. ja 9. Mikäs siinä. Itse tykkään hyvin suunnitelluista, eheistä trilogioista.Tämä onkin lopulta ehkä syy trilogian huonoudelle; trilogiasta paistaa esiin se, että siinä ei ole yhtä eheää suunnitelmaa ja tarinankaarta. Olisiko kenties tullut parempi trilogia jos Abrams olisi ohjannut kaikki kolme elokuvaa? Ken tietää...
"Iivari" post=57304"Minusta kaikkein ihmeellisin yksittäinen kritiikin kohta fanien mielestä Viimeisessä jedissä on se, kun Luke Skywalker heittää valomiekkansa olkansa yli. Se on ilmeisesti herättänyt raivoa ihmisisissä, jotka ovat viettääneet kaksi vuotta teoritisoiden mitä nokkelaa ja hienoa Luke sanoo Reylle.Minusta se ei onnistunu koska siitä oltiin yritetty tehdä liian shokeeraava/koominen kohtaus, eikä se sopinut Luken luonteeseen. Musta se olis ollu parempi jos Luke olis esimerkiks vaan alakuloisesti pudottanu sen maahan, tai antanu Reylle takasin, ja kommentoinu ettei tahdo sitä tai jotain. Ongelma Luken kohdalla oli myös se, että ei annettu riittävästi kontekstia sille miksi Luke oli luovuttanu ja lähteny erakoks. Alkuperäsen trilogian pohjalta mitä tunnetaan Lukesta ni on vaikee uskoo ja ymmärtää miks se hylkäis kaikki ja lähtis erakoks yhen lyhyen flashbackin perusteella.
Minusta se oli koko elokuvan parhaita yksittäisiä kohtauksia. Koska mitä muutakaan elämäänsä ja itseensä pettynyt erakko tekisi kun hänelle tuodan nokan eteen jotain, joka mitä suurimmissa määrin symboloi sitä kaikkea hienoa, mitä hänestä piti tulla, mutta päätyy kaikkien pettymyksien kulminaatiksi?
"Emelie" post=42193"[Spoileri - klikkaa]Mielenkiinnolla odotan, taistelivatko lopussa serkukset vai sisarukset. Minä olin heti varma, että Rey on sukua Lukelle. Arvioin ensin jopa Luken tyttäreksi, mutta voihan se tosiaan olla Han Solon ja Leian tytärkin. Jokin viittaus saattanee olla siinä, että Rey näytti hyvin paljon Kuningatar Amidalalta (tai no Keira Knightleyltä lähinnä, joka näytteli tavallaan Kuningatar Amidalaa). Toivoisin serkuksia, mutta saattaa olla sisarukset. Ja mitä olen George R.R. Martinilta oppinut, kukaan hahmo ei ole kuollut varmasti ennen kuin on nähnyt ruumiin (eikä välttämättä silloinkaan). Pitäydyn tällä hetkellä termissä oletettavasti kuollut.
"Dyn" post=42362"[Spoileri - klikkaa]Mielenkiintosta lukee näitä mietteitä ku itellä oli ihan samanlaiset ajatukset ku Force Awakening näki ekaa kertaa. Ja masentavaa ajatella, että ehkä Abramsilla oli tällaisia suunnitelmia tarinaluonnoksissa, mutta koska saimme Rian Johnsonin Last Jedin niin suunnitelmat meni uusiks. Menetettyjä mahdollisuuksia niin paljon...Serkukset! Jumankauta. Näinhän sen just pitää mennä. Anakin oli ristiriitojen repimä kaveri, joka sai kaksi lasta: totta kai molemmilta puolilta löytyy Voimaa ja taipumuksia sekä hyvään että pahaan. Kylo Renissä on herttaista nuoren Anakinin olen-parempi-kuin-muut-uhoa, etsin jo vähän finniä leukapielestä, mutta isoisän unelmien todeksi eläminen ja omaan napaan tuijottelu toimivat niin täysin, niin täysin. Haluan uskoa, ettei kohtaus isiukon kanssa ollut ovelaa teeskentelyä, vaan Kylo-Ben oikeasit kävi sisäistä taistelua ollako hyvis vai pahis: ja päätti tehdä valintansa sittenkin siihen isoisän suuntaan.
Ei varmaan ole mitenkään epäselvää, että Rey on Luken tytär? Lukella ja Mara Jadella on kirjoissa/sarjakuvissakin lapsi (poika nimeltä Ben, ehe ehe), samoin kuin Hanilla ja Leialla on kaksoset (Jaina ja Jacen, joista jälkimmäisestä toki tulee pahis) ja pikkuveli (nimeltään Anakin, ehe ehe). Käytännön syistä voi olla kätevää toki tiivistää yhteen, varsinkin kun koko konkkaronkka on päteviä Voimaan. Hetken elättelin toivoa, että Poe Dameron olisi Kylo Renin veli ja näin ollen yksi kolmesta sisaruksesta (käytännössä siis Anakin, jos unohdetaan sisko-Jaina kuvioista), mutta Internet osaa nimetä hänelle ihan toiset vanhemmat, joten ei sitten. Kaipa he ovat vain kasvaneet yhdessä tai muuta vastaavaa viitaten alkukohtaukseen.
Ok, tässä vaiheessa luin vähän Internettiä lisää, ja Reystä spekuloidaan tämän olevan mahdollisesti kuitenkin Leian tytär (mutta Leia ei puhu kadonneesta lapsesta mitään, vain pahiksesti ryhtyneestä pojastaan) tai sukua Obi-wan Kenobille (ehe ehe, kiva idea, mutta kyllä se nyt vaan on Skywalker, koko homman ideahan on siinä - sitä paitsi Obi-wan otti jediritaruuden too-odella tosissaan). Sanokaa minun sanoneeni, se on Luken tytär se. Parempi olla. Tämän jälkeen toki kiinnostaa, missä on Mara Jade, vai onko koskaan kuvoissa ollutkaan? Harmi jos ei, sillä kirjoissa/sarjiksissa hän on yksi lempihahmoistani. Mutta ehkä ei, kun Lukekin on jo saanut ikää, mitäpä siinä nuoruutta muistelemaan.
Sen sijaan mitä vittua Luke on hengaillut saarella, kun sisarenpoika pistää Imperiumia uudelleen pystyyn? Onko Palpatine noussut kuolleista, vai kuka on tämä mysteerimöykky hologrammiksi? Missä on haamu-Anakin kertomassa tyttärenpojalleen, että ehei, mähän vaihdoin puolta, älä ole enää pahis? Ja ne muut haamut? Eikös kuolemasta palaaminen Voiman avulla nyt ollut jo legitiimi osa kykyvalikoimaa?
Loppufiilikset: Leia on ihqu. Han Solo myös, mutta miksi piti mennä ottamaan valomiekka masuun? Luke mitä vittua. Rey: ihqu, voimakas (vai Voimakas) naishahmo, diggaan. Jos äiti on Mara Jade, hyväksyn tämän. Fanityttö minussa on syttynyt jälleen. Pistetään musa täysille ja odotetaan seuraavaa leffaa, eiköhän se juttu taas siitä käynnisty.
Ymmärtääkseni Solo sai valomiekasta koska Harrison Ford niin halus; sai vihdoinki tapatettua Solon :D
"Emelie" post=42388"Tää olis ollu mielenkiintonen idea!"Puolikuu"On toki mukavaa saada naispuolinen toimintasankari, mutta Rey on niin op, että se saattaa tuottaa ongelmia seuraavissa elokuvissa. Mitä opittavaa hänellä enää on Lukeltakaan? Mitä mahdollisuuksia Kylo Renillä on vastaisuudessakaan pärjätä Reylle, joka pieksee hänet jo nyt?"Tapsa"Ja Kylo Ren on asetettu tarkoituksella alakynteen Reytä vastaan, koska saagan seuraavissa osissa Rey kääntyy pimeyden puolelle ja Kylo palaa hyväksi ja joutuu näin altavastaajaksi.No jopas nyt olisikin. :D Olisi kyllä aika saada kunnon naispahis kanssa mukaan, ei kai sitä roolia nyt pelkästään miehille ole varattu.
"Rasimus" post=56875"[Spoileri - klikkaa]Jos mää olisin saanut päättää juonikuviosta, Palpatinen seuraajasta olisin tehnyt huomattavasti harmaammalla alueella liikkuvan hahmon (ihan sen kunniaksi, että Imperiumin vastaisku on sarjan paras elokuva juuri tuon harmaasävyistämisen ansiosta). Olisi kiva nähdä vaihteeksi Star Wars -pahis joka ei ole niin "voi juma kun mä olen niin paha kun olen niin syvällä pimeällä puolella että huvikseni kuristelen alaisiani". Voisi olla ihan kokonaan uusi teema, että pitäisikö kapinaliiton suostua Imperiumin uuden johtajan rauhantarjoukseen, jos siihen kuuluu sopimus tyyliin "pysykää te omilla alueillanne vapaasti Tasavallan rippeitä rakennellen, jos ette sekaannu Imperiumin ihmisoikeustilanteeseen, niin mekin jätämme teidät rauhaan"...
"Riku" post=57055"[Spoileri - klikkaa]Laitoin nää nyt varmuuden vuoks spoiler tageihin, jos joku ei oo nähny Mandalorianin tokaa kautta, vaikka ei suuri spoileri olekaan:First Order taas ei ole kunnolla uhkaava. Ainoa uhka tulee siltä, että he vetävät koko galaksia hallinneen impreiumin ylittäviä superaseita / jättialuksia tyhjästä jatkuvasti, mutta nekin tuhoutuvat yhdellä iskulla ja ovat muutenkin täynnä heikkouksia (Snoken aluksen leveys 60km on puolet alkuperäisestä kuolemantähdestä, mutta ei pysty tuhoamaan 3.5km alusta koska muka liian kaukana vaikka ovat selvästi näköetäisyydellä.) Samalla hukataan mahdollisuus erilaisiin tarinoihin jossa imperiumin jäänteet muodostavat salassa ensimmäisen ritarikunnan, mutta ei pysty tuhoamaan tasavaltaa kertaiskulla vaan turvautuvat ovelimpiin juoniin ja asymmetriseen sodankäyntiin poiketen siitä mallista jossa pahikset ovat vaarallisia koska on enemmän ja isompia aseita. Elokuvien ajoitusta universumissa muuttamalla ja chis lajin eliniästä riippuen Thrawin olisi voinut ottaa tähän taustavoimaksi, ehkä.
[Spoileri - klikkaa]
Thrawn mainitaan Mandalorianin tokalla kaudella, ja alkaa näyttää siltä, että Favreau ja Filoni vievät tarinaa siihen suuntaan että Thrawn tulis olemaan iso pahis.
"Riku" post=57247"Itse elättelin toivoa Last Jediin asti ja Rogue one olikin kahta muuta parempi, mutta nyt en enää innostuneena odota uusia leffoje, en ole nähnyt Soloa enkä varmaan näe jos ei joskus osu Netflixsiin ja toivon nykyisten tekijöiden/-johdon elokuvien floppaavan siinä toivossa, että Disney pistää pelin poikki ja hankkii tekijät jotka välittävät Tähtien Sodasta ja sen faneista.Solo on mun mielestä mainettaan parempi. Mutta oletko katsout Mandaloriania? Favreau ja Filoni vie Star Warsia nyt oikeaan suuntaan, ja tulevaisuus näyttää hyvältä!
Eipäs olekaan täällä vuosiin tullut käytyä :D Mutta tunnus toimii edelleen ja kun nyt tämän threadin luin niin herätelläänpäs tätä topiccia vähän...
 
Varoituksena sanon, että jatko-osa trilogiaan liittyviä kommentteja en ole laittanut spoiler tageillä piiloon sillä onhan niistä jo sen verran aikaa kulunut, että kaikki ovat ne nähneet jos ovat halunneet. Mandalorianiin liittyvät kommentit laitoin varmuuden vuoksi spoiler tageillä piiloon.
 
Ketjun alussa puhuttiin Lucasin tekemistä muokkauksista originaali trilogiaan: niin mua ne ei oo suurimmalta osilta häirinneet ollenkaan, ja monissa tapauksissa ne on mun mielestä ihan ymmärrettäviä ja parannus vanhaan. Ja esimerkiksi Imperiumin vastaiskussa kun Vader puhuu Keisarin hologrammille Lukesta, on suuri parannus vanhaan verrattuna. Jedin paluussa on ehkä useampi kyseenalainen muutettu juttu, mutta niistäkin oikeastaan ainoa mikä mua merkitsevästi häiritsee on alun bändi Jabban palatsissa; sen CGI ei vaan sovi muun lavastuksen kanssa yhteen ja se ihme torakka laulaja - vai mikä onkaan - on typerä... Ei nelos episodin kuuluisa 'Creedo ampuu ensin' muutos ole sekään mua sinänsä häirinnyt, pistää vaan miettimään että miksi se muutos oli muka tarpeellinen?
[quote="Vumpalouska" post=27954"]
Lucasin lähdöstä ei voi olla ainakaan haittaa Star Warsille.[/quote]
[quote="Rasimus" post=40000"]Yritän pitäytyä erossa koko 1-3 ja 4-6 taistosta, joka on vahvasti ikäluokkasidonnainen kiista[/quote]
Sinänsä huvittavaa, että kun esiosa trilogia sai aikoinaan kovaa kritiikkiä osakseen, niin nykyään tuntuu jatko-osa trilogia saaneen aikaan sen, että osia 1-3:a pidetään nykyään hyvinä ja enemmän arvossa kuin 7-9:ä.
[quote="Niksu" post=27956"]Toisin kuin monet minä pidin episodeista 1-3 ja inhokkihahmoni on Obi-Wan.[/quote]
[quote="Niksu" post=31586"]Jotenkin hyvin harmillista, ettei Ewan McGregor ole tässä elokuvassa.[/quote]
Vanhoja viestejä, mutta oli pakko kommentoida... En tiedä onko sulla käyny joku kirjotusvirhe ekassa kommentissa vai onko toka kommentti sarkastinen tai jotain, mutta nää ei oikeen tunnu käyvän yks yhteen :D
[quote="Vehka" post=32282"]Brienne of Tarth on varmasti mainio pahis[/quote]
Harmittavasti tää kommentti ei oikeen toteutunu; Phasmaa pidetään ehkä eniten väärin kohdeltuna hahmona uudessa trilogiassa kun ajatellaan kuinka vähän sillä oli aikaa ja tehtävää kankaalla.
[quote="Tapsa" post=41155"]
[quote="Puolikuu" post=41149"]PS. Tyhmä kysymys ehkä, mutta mitä jedit tekee Voimalla, jos ne vain pääosin heiluttelevat valomiekkaa?[/quote]
Luke onnistui tuhoamaan Kuolemantähden koska antoi Voiman liikuttaa kättään kun painoi liipaisinta.[/quote]
Tämäkin jo vanha viesti, joten todennäköisesti kuullut/lukenut tämän jo jostain muualta, mutta jedit käyttävät voimaa myös liikkeissään: voima mahdollistaa mm. korkeat hypyt ja akrobaattiset liikkeet ym.
 
------
 
Mun mielipiteet jatko-osa trilogiasta:
 
Episodi 7 on minusta ihan hyvä elokuva, vaikkakin Niksun tavoin myös minua häiritsi siinä se kuinka helposti Rey tuntui omaksuvan voiman käytön ja voittavan Kylo Renin. Mutta toisaalta myös ymmärrän kuinka Kylo Renin voittamisen voi selittää, kuten Mab kirjoitti vastauksessaan. Ja koska tuolloin Episodi 7:an aikaan vielä itse - monen muun tavoin - uskoin hyvin vahvasti Reyn olevan Luken lapsi, niin sekin auttoi minua mielessäni selittämään sitä.
 
Enkä nyt välttämättä halua aloittaa uutta väittelyä asiasta - koska loppupeleissä kuitenkin sinänsä pidän Reystä hahmona - mutta kyllä Reyssä on mielestäni hieman liikaa Mary Sue -maisia ominaisuuksia mitä pidemmälle trilogiassa etenemme. Ja vaikka Mab onkin viesteissään maininnut kuinka niille löytyy perusteita - ja jotkin niistä voinsin jopa hyväksyäkin - niin mun mielestä ongelma on siinä, että elokuvat eivät mainitse tai tuo niitä riittävän selvästi esille.
 
Episodi 8:in kohdalla en ole koskaan ymmärtänyt kuinka kriitikot ovat voineet antaa sille niin hyvät arvostelut. Vaikka jättäisimme arviosta pois asiat, jotka ovat aiheuttaneet joidenkin fanien keskuudessa suurta närää - kuten Luken kohtelu leffassa tai valonnopeushyökkäyksellä tuhottu vihollinen jne. - niin siitä löytyy niin paljon muita elokuvallisia ongelmia, että en vain voi ymmärtää... Mutta en myöskään tarkoita että vihaisin elokuvaa ihan totaalisesti.
 
Episodi 9 nyt on mitä on, ja ymmärrän sille annetun kritiikin. Omalla kohdalla kuitenkin ehkä annan hieman enemmän sen vikoja anteeksi koska se tuntuu enemmän Star Wars leffalta kuin Last Jedi, mikä tekee siitä minusta hieman nautittavamman. Mutta eihän se elokuvallisesti mikään loistoleffa ole.
[quote="Niksu" post=42015"]TFA oli rakenteeltaan selkeästi ensimmäinen osa trilogiasta ja tuntui jäävän nojaamaan raskaasti tulevaisuuden episodeihin 8. ja 9. Mikäs siinä. Itse tykkään hyvin suunnitelluista, eheistä trilogioista.[/quote]
Tämä onkin lopulta ehkä syy trilogian huonoudelle; trilogiasta paistaa esiin se, että siinä ei ole yhtä eheää suunnitelmaa ja tarinankaarta. Olisiko kenties tullut parempi trilogia jos Abrams olisi ohjannut kaikki kolme elokuvaa? Ken tietää...
[quote="Iivari" post=57304"]Minusta kaikkein ihmeellisin yksittäinen kritiikin kohta fanien mielestä Viimeisessä jedissä on se, kun Luke Skywalker heittää valomiekkansa olkansa yli. Se on ilmeisesti herättänyt raivoa ihmisisissä, jotka ovat viettääneet kaksi vuotta teoritisoiden mitä nokkelaa ja hienoa Luke sanoo Reylle.
 
Minusta se oli koko elokuvan parhaita yksittäisiä kohtauksia. Koska mitä muutakaan elämäänsä ja itseensä pettynyt erakko tekisi kun hänelle tuodan nokan eteen jotain, joka mitä suurimmissa määrin symboloi sitä kaikkea hienoa, mitä hänestä piti tulla, mutta päätyy kaikkien pettymyksien kulminaatiksi?[/quote]
Minusta se ei onnistunu koska siitä oltiin yritetty tehdä liian shokeeraava/koominen kohtaus, eikä se sopinut Luken luonteeseen. Musta se olis ollu parempi jos Luke olis esimerkiks vaan alakuloisesti pudottanu sen maahan, tai antanu Reylle takasin, ja kommentoinu ettei tahdo sitä tai jotain. Ongelma Luken kohdalla oli myös se, että ei annettu riittävästi kontekstia sille miksi Luke oli luovuttanu ja lähteny erakoks. Alkuperäsen trilogian pohjalta mitä tunnetaan Lukesta ni on vaikee uskoo ja ymmärtää miks se hylkäis kaikki ja lähtis erakoks yhen lyhyen flashbackin perusteella.
[quote="Emelie" post=42193"][spoiler]Mielenkiinnolla odotan, taistelivatko lopussa serkukset vai sisarukset. Minä olin heti varma, että Rey on sukua Lukelle. Arvioin ensin jopa Luken tyttäreksi, mutta voihan se tosiaan olla Han Solon ja Leian tytärkin. Jokin viittaus saattanee olla siinä, että Rey näytti hyvin paljon Kuningatar Amidalalta (tai no Keira Knightleyltä lähinnä, joka näytteli tavallaan Kuningatar Amidalaa). Toivoisin serkuksia, mutta saattaa olla sisarukset. Ja mitä olen George R.R. Martinilta oppinut, kukaan hahmo ei ole kuollut varmasti ennen kuin on nähnyt ruumiin (eikä välttämättä silloinkaan). Pitäydyn tällä hetkellä termissä oletettavasti kuollut. [/spoiler][/quote]
[quote="Dyn" post=42362"][spoiler]Serkukset! Jumankauta. Näinhän sen just pitää mennä. Anakin oli ristiriitojen repimä kaveri, joka sai kaksi lasta: totta kai molemmilta puolilta löytyy Voimaa ja taipumuksia sekä hyvään että pahaan. Kylo Renissä on herttaista nuoren Anakinin olen-parempi-kuin-muut-uhoa, etsin jo vähän finniä leukapielestä, mutta isoisän unelmien todeksi eläminen ja omaan napaan tuijottelu toimivat niin täysin, niin täysin. Haluan uskoa, ettei kohtaus isiukon kanssa ollut ovelaa teeskentelyä, vaan Kylo-Ben oikeasit kävi sisäistä taistelua ollako hyvis vai pahis: ja päätti tehdä valintansa sittenkin siihen isoisän suuntaan.
 
Ei varmaan ole mitenkään epäselvää, että Rey on Luken tytär? Lukella ja Mara Jadella on kirjoissa/sarjakuvissakin lapsi (poika nimeltä Ben, ehe ehe), samoin kuin Hanilla ja Leialla on kaksoset (Jaina ja Jacen, joista jälkimmäisestä toki tulee pahis) ja pikkuveli (nimeltään Anakin, ehe ehe). Käytännön syistä voi olla kätevää toki tiivistää yhteen, varsinkin kun koko konkkaronkka on päteviä Voimaan. Hetken elättelin toivoa, että Poe Dameron olisi Kylo Renin veli ja näin ollen yksi kolmesta sisaruksesta (käytännössä siis Anakin, jos unohdetaan sisko-Jaina kuvioista), mutta Internet osaa nimetä hänelle ihan toiset vanhemmat, joten ei sitten. Kaipa he ovat vain kasvaneet yhdessä tai muuta vastaavaa viitaten alkukohtaukseen.
 
Ok, tässä vaiheessa luin vähän Internettiä lisää, ja Reystä spekuloidaan tämän olevan mahdollisesti kuitenkin Leian tytär (mutta Leia ei puhu kadonneesta lapsesta mitään, vain pahiksesti ryhtyneestä pojastaan) tai sukua Obi-wan Kenobille (ehe ehe, kiva idea, mutta kyllä se nyt vaan on Skywalker, koko homman ideahan on siinä - sitä paitsi Obi-wan otti jediritaruuden too-odella tosissaan). Sanokaa minun sanoneeni, se on Luken tytär se. Parempi olla. Tämän jälkeen toki kiinnostaa, missä on Mara Jade, vai onko koskaan kuvoissa ollutkaan? Harmi jos ei, sillä kirjoissa/sarjiksissa hän on yksi lempihahmoistani. Mutta ehkä ei, kun Lukekin on jo saanut ikää, mitäpä siinä nuoruutta muistelemaan.
 
Sen sijaan mitä vittua Luke on hengaillut saarella, kun sisarenpoika pistää Imperiumia uudelleen pystyyn? Onko Palpatine noussut kuolleista, vai kuka on tämä mysteerimöykky hologrammiksi? Missä on haamu-Anakin kertomassa tyttärenpojalleen, että ehei, mähän vaihdoin puolta, älä ole enää pahis? Ja ne muut haamut? Eikös kuolemasta palaaminen Voiman avulla nyt ollut jo legitiimi osa kykyvalikoimaa?
 
Loppufiilikset: Leia on ihqu. Han Solo myös, mutta miksi piti mennä ottamaan valomiekka masuun? Luke mitä vittua. Rey: ihqu, voimakas (vai Voimakas) naishahmo, diggaan. Jos äiti on Mara Jade, hyväksyn tämän. Fanityttö minussa on syttynyt jälleen. Pistetään musa täysille ja odotetaan seuraavaa leffaa, eiköhän se juttu taas siitä käynnisty.[/spoiler][/quote]
Mielenkiintosta lukee näitä mietteitä ku itellä oli ihan samanlaiset ajatukset ku Force Awakening näki ekaa kertaa. Ja masentavaa ajatella, että ehkä Abramsilla oli tällaisia suunnitelmia tarinaluonnoksissa, mutta koska saimme Rian Johnsonin Last Jedin niin suunnitelmat meni uusiks. Menetettyjä mahdollisuuksia niin paljon...
Ymmärtääkseni Solo sai valomiekasta koska Harrison Ford niin halus; sai vihdoinki tapatettua Solon :D
[quote="Emelie" post=42388"]
[quote="Puolikuu"]On toki mukavaa saada naispuolinen toimintasankari, mutta Rey on niin op, että se saattaa tuottaa ongelmia seuraavissa elokuvissa. Mitä opittavaa hänellä enää on Lukeltakaan? Mitä mahdollisuuksia Kylo Renillä on vastaisuudessakaan pärjätä Reylle, joka pieksee hänet jo nyt?[/quote]
[quote="Tapsa"]Ja Kylo Ren on asetettu tarkoituksella alakynteen Reytä vastaan, koska saagan seuraavissa osissa Rey kääntyy pimeyden puolelle ja Kylo palaa hyväksi ja joutuu näin altavastaajaksi.[/quote]
 
No jopas nyt olisikin. :D Olisi kyllä aika saada kunnon naispahis kanssa mukaan, ei kai sitä roolia nyt pelkästään miehille ole varattu.[/quote]
Tää olis ollu mielenkiintonen idea!
[quote="Rasimus" post=56875"][spoiler]Jos mää olisin saanut päättää juonikuviosta, Palpatinen seuraajasta olisin tehnyt huomattavasti harmaammalla alueella liikkuvan hahmon (ihan sen kunniaksi, että Imperiumin vastaisku on sarjan paras elokuva juuri tuon harmaasävyistämisen ansiosta). Olisi kiva nähdä vaihteeksi Star Wars -pahis joka ei ole niin "voi juma kun mä olen niin paha kun olen niin syvällä pimeällä puolella että huvikseni kuristelen alaisiani". Voisi olla ihan kokonaan uusi teema, että pitäisikö kapinaliiton suostua Imperiumin uuden johtajan rauhantarjoukseen, jos siihen kuuluu sopimus tyyliin "pysykää te omilla alueillanne vapaasti Tasavallan rippeitä rakennellen, jos ette sekaannu Imperiumin ihmisoikeustilanteeseen, niin mekin jätämme teidät rauhaan"...[/spoiler][/quote]
[quote="Riku" post=57055"][spoiler]First Order taas ei ole kunnolla uhkaava. Ainoa uhka tulee siltä, että he vetävät koko galaksia hallinneen impreiumin ylittäviä superaseita / jättialuksia tyhjästä jatkuvasti, mutta nekin tuhoutuvat yhdellä iskulla ja ovat muutenkin täynnä heikkouksia (Snoken aluksen leveys 60km on puolet alkuperäisestä kuolemantähdestä, mutta ei pysty tuhoamaan 3.5km alusta koska muka liian kaukana vaikka ovat selvästi näköetäisyydellä.) Samalla hukataan mahdollisuus erilaisiin tarinoihin jossa imperiumin jäänteet muodostavat salassa ensimmäisen ritarikunnan, mutta ei pysty tuhoamaan tasavaltaa kertaiskulla vaan turvautuvat ovelimpiin juoniin ja asymmetriseen sodankäyntiin poiketen siitä mallista jossa pahikset ovat vaarallisia koska on enemmän ja isompia aseita. Elokuvien ajoitusta universumissa muuttamalla ja chis lajin eliniästä riippuen Thrawin olisi voinut ottaa tähän taustavoimaksi, ehkä.[/spoiler][/quote]
Laitoin nää nyt varmuuden vuoks spoiler tageihin, jos joku ei oo nähny Mandalorianin tokaa kautta, vaikka ei suuri spoileri olekaan:
[spoiler]Thrawn mainitaan Mandalorianin tokalla kaudella, ja alkaa näyttää siltä, että Favreau ja Filoni vievät tarinaa siihen suuntaan että Thrawn tulis olemaan iso pahis.[/spoiler]
[quote="Riku" post=57247"]Itse elättelin toivoa Last Jediin asti ja Rogue one olikin kahta muuta parempi, mutta nyt en enää innostuneena odota uusia leffoje, en ole nähnyt Soloa enkä varmaan näe jos ei joskus osu Netflixsiin ja toivon nykyisten tekijöiden/-johdon elokuvien floppaavan siinä toivossa, että Disney pistää pelin poikki ja hankkii tekijät jotka välittävät Tähtien Sodasta ja sen faneista.[/quote]
Solo on mun mielestä mainettaan parempi. Mutta oletko katsout Mandaloriania? Favreau ja Filoni vie Star Warsia nyt oikeaan suuntaan, ja tulevaisuus näyttää hyvältä!