Aemilia avatar
Kategoria: Konepaja | 58 viestiä | 30,8 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 25.06.2026
Sivut: 1, 2, 3
Moonlord avatar
Kategoria: Teatteri | 549 viestiä | 148,7 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 25.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 22
Freyja avatar
Kategoria: Teatteri | 13 viestiä | 272 lukukertaa
Vastannut: Melian, 25.06.2026

Star Wars

04.01.2016
Niksu avatar
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
Dyn
Ja mitä tulee episodi nelosen kopiointiin, niin johan ohjaajakin on itse sanonut, että halusi samalla tehdä rebootin tai remaken, vaikka leffa on samalla myös aivan uuden trilogian avausosa.
Niinkö on sanottu? Enpäs tiennytkään. Kenties elokuvan nimi olisi pitänyt sitten olla A New Hope II: The Force Awakens. Tämä leffa oli kuitenkin jostain syystä nimetty "Episodi 7:ksi" ja sellaisena se oli pettymys. Elokuvassa parasta oli uudet hahmot ja uusi juoni (niin ohut kuin se olikin) ja turhinta kaikki "Chewie, we're home" nuoleskelut + kopioidut kohtaukset (jotka valitettavasti käsittivät karhun osan kokonaisuudesta).

Tapsa[Spoileri - klikkaa]
[Spoileri - klikkaa]

Tulevaisuudessa minusta olisi mielenkiintoista nähdä Rey ja Kylo Ren yhdistävän voimansa jotain suurempaa pahaa vastaan... jos se sitten olisikin vain hetkellinen aselepo. Mieluiten vapaaehtoisesti ilman mitään käännytyksiä kumpaakaan suuntaan. Heidän välisen suhteen kehittyminen on mielenkiintoista seurattavaa ja kenties mustavalkoisesta "pahis vs. hyvis" asetelmasta päästäisiin yli tätä kautta.
10.01.2016
HourglassEyes avatar
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
No nyt on viimeinkin nähty tämäkin.
Ei niin huono kun pelkäsin, mutta ei niin hyväkään kuin olisi toivonut.
Force Awakens herätti ristiriitaisia tunteita. Nostalgiaa leffasta löytyi roppakaupalla ja se saattoi mennä vähän ylikin (vaikka näitä kohtauksia arvostinkin suuresti), mutta mitään elämää suurempaa en tästä leffasta irti saanut. Vähän enemmän odotin tarinapuolelta, josta paljon jätettiin katsojan oman arvuuttelun varaan. Reystä pidin, Kylo Ren jäi vielä pahiksena vähän liikaa kiukuttelevan teinin puolelle ollakseen tarpeeksi kiinnostava/uskottava, mutta tähän voinemme varmasti odottaa parannusta.
Elokuvan loppukohtaus oli kerrassaan loistava ja sai kyllä janoamaan jatkoa.
Kaikenkaikkiaan siis ihan kelpo leffa, mutta henkilökohtaisesti jäin kaipaamaan Lucasin sormenjälkiä. Tarinallisesti leffa ei vain pystynyt samaan kuin edeltävät episodit.
13.01.2016
Mab avatar
616 viestiä
Kävin katsomassa leffan uudemman kerran ja edelleen se tuntui hyvältä :) Joskin jotkut jutut ehkä hiukan tökkivät nyt pahemmin, mutta toisaalta sitä myös bongasi sellaisia yksityiskohtia, jotka aiemmin missasi.

En edelleenkään osaa (onneksi :tongue: ) liikaa harmistua Episodi IV:n kopioinnista, sillä mukana on kuitenkin sen verran uusia käänteitä tai huumoria mukana etteivät yhtäläisyydet ole liian päällekäyviä. Lisäksi uskon ja toivon, että tulevissa elokuvissa mennään rohkeammin uuteen suuntaan, joten olen valmis antamaan juonellisen nostalgisoinnin anteeksi tällaisena ikään kuin uutena lähtölaukauksena SW-saagalle.

Niin ikään uskon että monet nyt auki jääneet kysymykset saavat vastauksensa tulevissa osissa, joten en pidä niitäkään toistaiseksi ainakaan räikeinä tyylivirheinä. Siitä tosin voisin hiukan marmattaa, että ajan poliittista tilannetta ja eri ryhmittymien välisiä suhteita (esim. tasavallan ja vastarintaliikkeen) ei kauhean selvästi tuotu esille.

Toinen asia, mikä ei ihan niin hyvin uusintakatsomista kestänyt, oli Poe Dameronin hahmo. [Spoileri - klikkaa]

Reyn hahmo sen sijaan toimi mielestäni edelleen. [Spoileri - klikkaa]

Niksu[Spoileri - klikkaa]
[Spoileri - klikkaa]

[Spoileri - klikkaa]
13.01.2016
Niksu avatar
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
[Spoileri - klikkaa]
13.01.2016
Mab avatar
616 viestiä
[Spoileri - klikkaa]
14.01.2016
Tapsa avatar
155 kirjaa, 7 kirja-arviota, 252 viestiä
Mab
[Spoileri - klikkaa]
[Spoileri - klikkaa]
17.01.2016
max avatar
1488 kirjaa, 16 kirja-arviota, 627 viestiä
Mab Siitä tosin voisin hiukan marmattaa, että ajan poliittista tilannetta ja eri ryhmittymien välisiä suhteita (esim. tasavallan ja vastarintaliikkeen) ei kauhean selvästi tuotu esille.
Eiks siinä ollut aika hyvät natsialluusiot kumminkin? Eli edelleen aika hyvät "13-vuotiaan maailmankuva"-vibat. No ehkä Rogue One tuo siihen muutosta. Se vaikuttaa military sf henkiseltä, joten ehkä myös ottaa vihdoin kantaa kapinallisten raadollisempaan puoleen, josko looulta myös siihen leffojen maailmassa käsittelemättömään seikkaan että miksi katsojan odotetaan symppaavan klooniorjuutta tukevia jedejä sen enempää kuin tasavaltaakaan. Toisaalta jos Star Warsia lähtee monimutkaistamaan liikaa, niin se leviää helposti käsiin. Mieluummin ajattelen sen lopulta satuna jossa on absoluuttista pahaa ja hyvää, ja politiikat ja harmaan sävyt ovat lähinnä Lucasin vahingossa sutimaa räpellystä.. Paljin enemmän odotan seuraavaa episodia ja Han Solo spinoffia kuin Rogue Onea kyllä.

Offtopicina: Star Wars-lautapelit elää kukostuskauttaan, kannattaa kokeilla. Ne on nyt nimittäin ihan oikeasti hyviä. Fantasy Flight Gamesilla on X-Wing, joka on miniatyyripeli ilman kokoamista ja maalaamista, sekä Imperial Assault, joka on rpg-tyyppinen tarinavetoinen luolastoputsauslautis (FFG:llä on myös hyvä uusi Star Wars RPG joka in tosi helppo aloittaa suoraan boksista), sekä tulossa kaksinpelattava Rebellion jossa kamppaillaan koko galaksista klassikkotrilogian hengessä. Star Wars Risk on myös hyvä (lisenssi-Riskit on ylipäänsä nykyisin yllättävän hyviä,vaikka ovatkin kunnon tavaratalokamaa).
20.01.2016
Maailmanherra avatar
362 kirjaa, 14 kirja-arviota, 241 viestiä
Force awakens on erinomainen todistus siitä että J.J Abrams ei osaa tehdä itsenäistä kokopitkää elokuvaa. Ei mitään omaa näkemystä vaan pelkkää lainatavaraa. Tästäkin aiheesta kaikki kyllä jo kaluttu joten en jää tykittelemään jeesuksen tavoin kuollutta hevosta.

Ohjaajanvaihdoksen myötä seuraava star wars kiinnostaa kyllä huomattavasti enemmän. Luken osuus tässä jäi vähän haaleaksi.
21.01.2016
Dyn avatar
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Episodi VIII:n julkaisupäivää on siirretty toukokuusta joulukuulle. Aiheesta mm. täällä. Syyksi on virallisesti väitetty muutoksia käsikirjoituksessa, mutta myös joulumarkkinoille pääsyllä voi olla taloudellisesti tekemistä asian kanssa.

Ohjaaja vaihtuu (on ilmeisesti eri jokaisessa elokuvassa) nyt Rian Johnsoniksi, joka on mulle ainakin entuudestaan tuntematon tyyppi. Kiinnostavaa voi olla myös, että

[Spoileri - klikkaa]
21.01.2016
Emelie avatar
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
DynKiinnostavaa voi olla myös, että

[Spoileri - klikkaa]
[Spoileri - klikkaa]
21.01.2016
Niksu avatar
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
Emelie
DynKiinnostavaa voi olla myös, että

[Spoileri - klikkaa]
[Spoileri - klikkaa]
[Spoileri - klikkaa]
22.01.2016
max avatar
1488 kirjaa, 16 kirja-arviota, 627 viestiä
Sen takia se 7kk lykkäys varmaan sitten tulikin että puolet leffan budjetista ja resursseista käytetään 2 minuutin Han Solo-haamukohtaukseen, josta minuutin Ford virnuilee hiljaa miettien tulevaa palkkiotaan, ja yleisö hurraa. Syvennetään hahmoja
02.02.2016
Nylkky avatar
831 kirjaa, 9 kirja-arviota, 784 viestiä
En tiiä onko täällä jo puhuttu Star Wars: Rogue One elokuvasta?

Joten itse hehkutan :) Elokuva kertoo kuinka kapinaliitto saa varastettua kuolemantähden piirustukset. Aisia jota on tullut pohdittua hyvin usein ja nyt vihdoinkin saan sen selville :) George Lucas on ilmoittanut osallisuutensa elokuvaan joten uskon sen olevan jälleen kerran hyvä.

[Spoileri - klikkaa]

Monille on ehkä liikaa rahastusta kun on tulossa 2 Star Wars elokuvaa vuoden sisään mutta minua se ei haittaa.

Kiitos ja anteeksi
02.02.2016
Tapsa avatar
155 kirjaa, 7 kirja-arviota, 252 viestiä
NylkkyElokuva kertoo kuinka kapinaliitto saa varastettua kuolemantähden piirustukset. Aisia jota on tullut pohdittua hyvin usein ja nyt vihdoinkin saan sen selville :)
Jaa, mun ei ole tarvinnut pohtia asiaa koska itsehän varastin kyseiset piirustukset jo 90-luvulla ensimmäisessä Dark Forces -pelissä.
02.02.2016
Dyn avatar
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
^ Kaikki Star Wars -elokuvat alkavat aina keskeltä äksöniä, joten tavallaan olen ohittanut tuollaiset piirustukset ja muut seikat vain asioina, joita tapahtui ennen elokuvaa, jotta varsinaisessa leffassa päästään suoraan toimintaan. Eipä tuossa maailmassa montaa muutakaan juttua selitellä turhan päiten, mutta ihan jännää, jos niistä saadaan sitten tällaisia spin-offeja aikaan.
24.02.2016
Fiktiivi avatar
374 viestiä
Mainio elokuva. Ei nyt erityisen syvällinen tai varsinkaan originaali (episodi nelosesta tosiaan ammennettiin kaksin käsin), mutta hyvin toteutettu ja täynnä vanhaa kunnon avaruusseikkailun riemua. Episodeissa 1-3 maailman autenttisuuden tuntu kärsi sinänsä hienosta tietokonegrafiikasta, Force awakensissa otettiin taas askel kohti alkuperäisen trilogian kolhiintuneita aluksia, korkean ja matalan teknologian luontevia yhdistelmiä ja avaruussataman baarin monilajista alamaailmaa.

Erona aiempiin Star warseihin tässä oli enemmän sitä warsia: kun avaruushävittäjät iskivät ilmasta maahan, se tuntui enemmän nykyajan konfliktilta kuin kaukaisen galaksin viattomalta laserpyssysodalta, oli se sitten hyvä tai huono asia. Kylo Ren oli myös aiemmasta poikkeava pahis, ja oli hyvä ettei hänestä tehty pelkkää Vader/Anakin 2.0:aa.

Mitä avaruusnatseihin tulee, nehän olivat tarkkaan sanottuna avaruusuusnatseja.:tongue: Vaikka tapahtuma-ajan poliittista tilannetta ei tehty erityisen selväksi, alkuperäisiä avaruusnatseja eli Imperiumia ei oletettavasti ole ollut olemassa 30 vuoteen ja First order vertautuu uusnatseihin, jotka yrittävät herättää kertaalleen kuopattua aatetta uudestaan henkiin. Kenties muodollisesti eri nimellä, mutta pitkälti samalla agendalla ja Darth Vaderin kypäräkin löytyy pyhäinjäännöksenä. Mutta koska tällä kertaa galaksissa ei ilmeisesti ole samanlaista poliittista kriisiä mikä johti Imperiumin nousuun, First orderin johtoon on noussut manipuloivan poliitikon sijasta pahuutta filosofisesti diggaileva erilainen nuori ja First order pystyy saamaan vaikutusvaltaa vain terrori-iskuilla, koska se ei vastaa mihinkään todelliseen uhkaan.
07.04.2016
Darkki avatar
314 kirjaa, 3849 viestiä
https://www.youtube.com/watch?v=Wji-BZ0oCwg
08.04.2016
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Sama traileri suomeksi tekstitettynä:

https://www.youtube.com/watch?v=_nQDZG0s1bA

Hyvältä näyttää, mutta katsoisin mieluummin loppuvuodesta Episodi kasin... Vieläkin harmittaa sen lykkäys ensi vuoden toukokuulta puolella vuodella eteenpäin.
12.05.2016
Rasimus avatar
1 kirja, 890 viestiä
Mäkin sitten katoin Force Awakensin kun tuli dvd:lle. Taisi olla parasta Star Warsia mitä on kolmeenkymmeneen vuoteen nähty elokuva- ja tv-puolella (tietokonepeleissä on parempaakin [Knights of the Old Republic], kirjoista ja sarjakuvista en tiedä).

Hieman ihmettelin, miksi leffaa on syytetty alkuperäisen tarinan klooniksi. Ekan tunnin ajan yhtäläisyydet kun olivat vähän liian suurpiirteisiä ollakseen syitä valittaa. Mutta kyllähän se alkoi hahmottua kun paljastettiin jättisädease ja alettiin puhumaan sen tuhoamisesta...

Minäkin lienen yksi niistä harvoista, jotka pitivät pahiksen kiukuttelusta ja raivonpuuskista. Ne tekivät hahmon luonteesta juuri sellaisen kuin pitikin. Darth Vader -kopio tai muu itserakas bulkki mastermind pahis olisi ollut tylsää.

Sellainen huomio, että ne paskat Star Warsit ja kohu alkuperäisten pilaamisesta ovat vain seurausta siitä, että omaan näkemykseensä uskova taiteilija tekee oman päänsä mukaan eikä anna esimerkiksi executive meddlingin (suomeksi: kädettömän tuotantoportaan sekaantumisen) vaikuttaa. Sitten esim. mä päädyn arvostamaan juuri korkeasti ja hyvin tuotettua elokuvaa, joka ei tarjoa juuri mitään uutta tarkasti harkitun faniservicen ohessa :roll:
28.07.2016
Niksu avatar
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
On huhuttu, että Rogue One elokuvassa nähtäisiin Darth Vader, mutta nyt ilmeisesti elokuvan ohjaaja on vahvistanut ainakin sen, ettei Hayden Christensen ole mukana elokuvassa.

Toivon hartaasti, että tämä sanaleikki tarkoittaa myös sitä, että DV ei ole elokuvassa. Han Solon omat seikkailut kuulostavat nekin vähän kuvottavilta... Star Warsissa on kyse maailmasta, ei parista yksittäisestä hahmosta. Jo jääköön unholaan vanhat salakuljettajat ja prinsessat.

Out with the old, in with the new!
14.12.2016
Niksu avatar
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
Rogue One: lyhyesti sanottuna yksi parhaista elokuvista, jonka olen vähän aikaan nähnyt.

(SPOILERI VAROITUS)

Ylitti kaikki odotukset. The Force Awakens oli myös kelpo elokuva, mutta hieman pettymys tarinaltaan, joka tuntui vain kierrättävän Uuden Toivon juonta ja hahmot jäivät hieman varjoihin. Siihen verrattuna Rogue One on huomattavasti omaperäisempi - ja tämä ottaen huomioon, että RO:n tarina sijoittuu alkuperäisen trilogian aikajanaan, toisin kuin TFA! Tämä tekee TFA:sta taas vain hieman enemmän surkuteltavamman - mitä olisikaan voinut olla, mikäli TFA olisi rohkeasti etsinyt oman visionsa ja katsonut tulevaisuuteen menneisyyden toistamisen sijaan.

Rogue One onnistui monella alueella. Jyn oli hyvä päähahmo ja hänen perheensä tarina oli erittäin kiinnostava ja koskettava. Mads Mikkelsen on todellinen laatunäyttelijä. Jynin äidistä olisin halunnut tietää enemmän. Oliko hän Sith? Sain hieman sellaisen vaikutelman. Elokuvassa oli monia pieniä cameoita, mutta ne oli mielestäni laadukkaasti toteutettu, ei turhan kornia tai pelkkää fanipalveluksen tuntuista höttöä - ne palvelivat enimmäkseen tarinaa. Ehdottomasti tässäkin kohdassa paremmin toteutettu kuin TFA.

Kritiikkinä voisi mainita, että vaikka RO kulki rohkeasti omaa polkuaan, olisi se voitu viedä vielä hieman pidemmälle. Rakastan imperiaalista univormua, mutta siinä on ensimmäisen leffojen peruna rumia muovisia värikkäitä neliöitä rintamuksessa. Hieman olisi voitu siis uudistaa tai 'päivittää' tyyliä tälle vuosituhannelle. Välillä tuntuu, että sekä TFA että RO ottavat alkuperäisen trilogian vähän turhan vakavasti, suorastaan uskonnollisesti ja mielestäni se vähän turhaa.

Avaruuskohtaukset olivat hieman pettymys - siis siinä mielessä, että ne eivät olleet kovinkaan näyttäviä. Huomasiko kukaan muu tätä? Mielestäni ne olivat aika "meh" laatuisia. Ei sellaista mitä on tottunut nykyelokuvissa näkemään. Se oli pieni, ei suuri, miinus, jonka antaisin elokuvalle. Toinen oli sitten Storm Trooperit, joita mm. yksi sokea äijä puukepin kanssa niitti kuin viljaa. Se tuntui aika epäuskottavalta ja ärsyttävältä. Haluaisin nähdä vihollisen, joka on aivan yhtä tappava, kuin vastustajansa. Se tuntuisi vähän mielenkiintoisemmalta. Storm Trooperien kohdalla kyse tuntuu olevan "määrästä, ei laadusta" mikä on turhauttavaa. Imperiumin sotilaat ovat kuitenkin ylpeitä ja uskollisia. Haluaisin nähtä tämän paremmin edustettuna. Krennic oli kyllä tästä hyvä esimerkki! Hän oli yksi suosikkihahmoistani. Niin tyypillinen imperiaali, kuin voi olla, kunnianhimoinen ja kuvittelee tietävänsä paremmin kuin kaikki muut. Hänen kuolonkohtauksensa oli aika upea.

Päähahmoissa oli paljon hyvää. Varsinkin Jyn ja Cassian, jotka tuntuivat enemmän moraalisesti harmailta hahmoilta, kuin perinteisiltä täydellisiltä 'sankareilta.' He toivat kauan toivottua uutta perspektiiviä Tasavaltaan. He olivat molemmat kärsineet sen takia ja kuten Cassian sanoi, tehnyt 'kammottavia asioita aatteen puolesta.' Hyvin kirjoitetut hahmot. Jynille olisin toivonut enemmän pohjustusta ja hahmokehitystä, joka tapahtui hieman liian nopeasti, mutta on ymmärrettävää, että kaikkea ei saa yhteen elokuvaan. Piristävää myös, ettei mitään über kliseistä romanssia oltu hahmojen välille pakotettu. Kerrankin!

Yksi asia, josta olin eniten huolissani, oli Darth Vaderin cameo. En tykännyt ajatuksesta ollenkaan, mutta se oli toteutettu aivan mielettömän hyvin - varsinkin ensikohtaus sai suorastaan kylmät väreet juoksemaan selkää pitkin! Anakin! Keisarin henkivartijat! Rogue One oli täynnä tuollaisia pieniä, uskomattoman hienoja yksityiskohtia, jotka tekivät siitä parhaan Star Wars kokemuksen sitten Sithin Koston.
16.12.2016
Emelie avatar
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
Minäkin kävi hämmästelemässä Rogue One:n läpi, ja oli kyllä hyvännäköinen ja muutenkin hyvä leffa. Se oli synkkä ja selvästi tummansävyisempi, teemaltaan enemmän sotaleffa, mutta hyvä lisä Star Wars -leffoihin.

Laitanpa loput ajatukset spoiler-tagien taakse, niin pystyn vähän vapaammin kirjoittelemaan.

[Spoileri - klikkaa]
29.12.2016
Dyn avatar
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Minäkin tykkäsin Rogue Onesta, käytiin se eilen katsomassa. Hyviä näyttelijäsuorituksia, pelätyt CGI-ihmiset eivät olleet tyrmistyttävän huonoja (myönnän, jos en olisi tiennyt, en olisi ehkä arvannut, ihmetellyt vain hirveän hyvin onnistunutta castausta), tehosteet kunnossa mutta ei ylimitoitettuja. Tarina oli tietysti simppeli, ja jossain vaiheessa planeetalta toiselle törmäily tuntui jo vähän siltä, että eikö ne piirustukset kohta mahda löytyä - mutta tämä on ehkä jo oma vikani, sillä leffateatterissa pitkälti toista tuntia istuneena alkaa yleensä vain paikat puutua ja päätä särkeä. Miksi nykyään tehdään niin pitkiä elokuvia?

Pientä silmäniskua varsinaisiin Episodeihin oli mukana kiitettävästi erilaisten viittausten ja vihjausten muodossa. Hengästyttävähän tuo pätkä oli, ja kun lopputuloksen tiesi, homma meni vähän makupalana - odotan kyllä enemmän seuraavaa Episodia, jotta varsinainen tarina pääsee myös eteenpäin.
01.01.2017
HourglassEyes avatar
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
Me isännän kanssa päätettiin juhlistaa uutta vuotta katsastamalla Rogue One. Molemmat tykättiin leffasta. Nostalgian ystävänä arvostin viittauksia tuttuihin hahmoihin ja tapahtumiin suuresti, mutta niissä ei kuitenkaan kieriskelty liikaa ja elokuva kantoi hyvin omana kokonaisuutenaan. Parjatut CGI hahmot eivät minusta olleet huonoja, päinvastoin! Viimeiset minuutit menivät melkein tippa linssissä, kun tiesi mitä tuleman piti - ja Carrie Fisherin äskeinen poismeno aiheutti myös pienoisen tunnelatauksen lisäyksen.

Oma lempparini hahmoista oli k-2 droidi, vaikka droidin heittämät one-linerit ehkä olivatkin hiukan kliseiltä maistuvia... tai ehkä juuri siksi pidinkin siitä niin paljon! :lol:
03.01.2017
Niksu avatar
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
HourglassEyesOma lempparini hahmoista oli k-2 droidi, vaikka droidin heittämät one-linerit ehkä olivatkin hiukan kliseiltä maistuvia... tai ehkä juuri siksi pidinkin siitä niin paljon! :lol:
(SPOILER)

Kyseisen droidin design oli tosi makea, mutta muuten hahmo jäi pelkäksi comic reliefiksi. Toki hahmon 'kuolema' oli ihan koskettava, mutta toisaalta tuntuu, että hahmon potentiaalia ei käytetty oikein. Kyseessähän oli uudelleen ohjelmoitu imperiaalinen droidi. Näen siinä aika paljon mahdollisuuksia - esimerkiksi tiettyä passiivis-aggressiivisuutta, kun vanha ohjelmointi läikkyy yli - kenties uudelleen ohjelmointi ylikirjoitetaan ja hahmo kääntyy vangitsijoitaan vastaan lopulta? Koko hahmokaarti kuoli sankarillisesti, joten yksi erilainen kuolema olisi ollut viihdyttävä.

Carrie Fisherin menehdyttyä Prinsessa Leian tulevaisuus on kysymysmerkki. Kuulemma hahmon piti esiintyä vielä kahdessa elokuvassa. Episodi VIII:n kuvaukset on jo saatu purkkiin. Kysymyshän siis on, että miten hahmo nyt käsitellään. Käytetäänkö Rogue One:sta tuttua CGI:tä? Tapetaanko hahmo off-screen? Itse toivon jälkimmäistä. Olisi liikaa katsella vasta kuolleen Carrie Fisherin CGI versiota ja muutenkin, toivon että Leia kohtaa arvoisensa lopun.
^ Ylös