Villiin luontoon (Soturikissat, #1)

Villiin luontoon

Erin Hunter
Julkaistu: lokakuu 15, 2009 (Art House)
Alkuperäinen nimi: Into the Wild
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Vesa-Matti Paija. Sidottu.

Sukupolvien ajan neljä villikissojen klaania – Myrskyklaani, Jokiklaani, Tuuliklaani ja Varjoklaani – on jakanut metsän soturiesi-isiensä säätämien lakien mukaan.

Muiden klaanien reviirejä uhkaava Varjoklaani kuitenkin voimistuu päivä päivältä, ja Myrskyklaanin kissat ovat vakavassa vaarassa. Uljaita sotureita kuolee, ja jotkut varsin salaperäisellä tavalla.

Keskelle näitä tapahtumia ilmestyy tavallinen kotikissa nimeltä Ruska – joka saattaa osoittautua Myrskyklaanin kaikkein urheimmaksi soturiksi.

Warrior Cats -kirjoilla on maailmalla miljoonia lukijoita. Pelkästään Yhdysvalloissa on myyty yli 4 miljoonaa Soturikissat-kirjaa. Sarja on käännetty useille kielille, ja nyt se ilmestyy myös suomeksi. Villiin luontoon on sarjan ensimmäinen osa.

”Toiminnantäyteinen seikkailu. Miellyttää vastustamattomasti jokaista, joka on joskus ihmetellyt, mitä mahtavia unelmia perhekissan mielessä mahtaakaan kummitella.” – Publishers Weekly

”Jännitystä pursuava eläinseikkailu, jonka luettuaan silmäilee kissanpentuaan hitusen hermostuneena.” – Kirkus Reviews

(muokattu 13.12.2014)

Auringonlasku (Soturikissat: Uusi profetia, #6)Pimeyden joki (Soturikissat: Kolmikon mahti, #2)Keskiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #1)Vaarallinen polku (Soturikissat, #5)Kuun merkki (Soturikissat: Tähtien enne, #4)

Helinä avatar
Aivan ihana kirja. Luin tässä puoli vuotta sitten tän ja piti mennä heti luettuani kysymään, että olisiko muita soturikissat-kirjoja tullut. Oli niitä. Suosittelen kaikille jotka omistaa kissan tai tykkää niistä.
Rosale avatar
Soturikissat sarja on aivan ihana! Lukekaa ja ihastukaa! <3
Debbie avatar
Mielestäni kirja on viihdyttävä ja mielenkiinoinen, vaikka juoni pääpiirteissään onkin hieman kulutettu. Vaikka kirjassa onkin kliseitä, ne ovat paljon mitättömämpiä kun ottaa huomioon että kirjan henkilöt ovat eläimiä, kissoja. Myös nimet olivat hauskoja. Kirja ansaitsee 4 tähteä.
Lilli Pii avatar

MAHTAVA KIRJA!!!!! Tämä sarja muutti elämäni. Halusin lisää ja lisää. Aloin lukea muita kirjoja, koska pyrin samaan tunnelmaan. Rakastan tätä ja muita soturikissoja! Olen lukenut kaikki ilmestyneet soturikissat. Ja kaikille soturikissojen ystäville, käykää sivustolla uusi nelipuu. Nyt meillä on tämä omana! Meidän rotat, tai siis ainakin toinen inhoaa soturikissoja. Kerran kun yhdessä kirjassa,(joka oli muistaakseni Kuunnousu) mainittiin (taas kerran) kuinka "hirvittävän ... (lisää)

Hubla avatar
Sain tämän ensimmäisen osan n. 2 vuotta sitten joululahjaksi. Ensin en ollut niin innostunu, mitä ihmeen "soturikissoja" ja ajattelin heti sellaisia kahdella jalalla kulkevia haarniska kissoja. Mutta kun lopuksi ei ollut muutakaan luettavaa niin päätin sitten lukea. Ja miten olisinkaan katunut jos en olisi alkanut lukea! Paras lukemani kirjasarja, ja tässä ykkönene. Musta tuli heti soturikissa fani ja halusin lukea muutkin kirjat. Hyvin mukaansa tempaava kirja, niinkuin muutkin kirjat, suosittelen todella paljon kaiken ikäisille, luonnosta tykkääville :)
Saralili avatar
Itse olen lukenut nää Soturikissojen ekat osat joskus kolme vuotta sitten ekaa kertaa, ja yhä rakastan soturikissoja <3 Suosittelen kaikkia lukemaan tätä ihanaa sarjaa, se on lempisarjani ollut jo kolme vuotta! Suosittelen muillekkin kuin kissaihmisille. Ihanaa kun tänä vuonna tulee kaksi uutta osaa, odotan innolla että ne tulee kauppoihin <3
Soturiorava avatar
Inactive avatar
Nage avatar
Aloitin kirjan koulussa ilman mitään odotuksia ihan vain sen takia kun en läytänyt mitään muutakaan, mutat kirja osoittautuikin todelal hyväksi! Tämän tapaisiin kirjoihin en olekkan enen törmännyt, mutta toteutus osoittautui hyväksi sekä mielenkintoiseksi. Tulitassu on hyvä päähenkilö eikä kirja käynyt tylsäksi missään vaiheessa. Jos siis pitää kissoista kannatan tämän sarjan aloittamista!
Wolf Paws 21 avatar

Kirjassa oli hyvä ja kiinnostava juoni, sekä hyvin tehdyt hahmot. Kaikki eivät tietenkään kirjasta pidä mutta suosittelen :)

Lumihiutale avatar

Rakastuin tähän sarjaan heti!!  Kun olin aloittanut en pystynyt laskemaan kirjaa käsistäni.  Olen eläinfantasian ystävä ja suosittelen tätä kirjaa kaikille saman henkisille lukijoille :)

Sopu avatar

Kirja oli kiehtova, ja jännittävä. Juoni oli hyvä, ja kirja oli aivan uudenlainen kokemus. Kirjassa kotikissa Ruska menee aidan yli metsään ja päätyy soturikissa klaaniin. Tästä on jo kauan, joten en hirveästi muista, mutta sen jälkeen jäin näihin kirjoihin koukkuun, ja aina on pakko lukea seuraava suomennettu osa. Tämä kirja vei minut aivan uuten maailmaan. Suosittelen tätä kirjaa niille jotka eivät sitä vielä ole lukeneet.

Sipe avatar
4.5

Rakastan Soturikissoja yli kaiken, ja minusta tämä ensimmäinen osa oli aivan mahtava. Varmaankin ensimmäisen saagan paras. Itse pidin tästä, koska kaikki alkaa tästä. Tiikerikynnen viha Tulitassua kohtaan, Tulitassun seikkailut ja koettelemukset, kaikki!

Poison Girl avatar
Drago avatar
Hyvä kirja suosittelen kaikille eläinfantasiasta pitäville
Tanzaaa avatar
Soturikissat-fani03 avatar
EvilAngel avatar
Älyttömän hyvä kirja! Yksi lempi kirjoistani! Suosittelen kaikille!
CookieCandyCat avatar
Vanda avatar
Tykkäsin kovasti! Hyvä aloitus tälle sarjalle ja juoni on hyvä.
Niittysalvia avatar
Rakastan kirjan juonta ja etenkin hahmojen nimiä. Hyvin inspiroiva kirja ja herättää ajatuksia fan fickienkin suhteen. Sai täydet pisteet lämminhenkisestä tunnelmastaan ja ihanasta aiheestaan, vaikka silloin tällöin jäi harmittamaan tietyt tylsät kohdat joissa ei varsinaisesti tapahtunut mitään ja jopa ylitsevuotavat kuvailut.
Umiduck avatar
4.5
Itsekkin sain luettua tämän kirjan, joka oli pitkään ollut tarkoituksena lukea. Enkä pettynyt yhtään, kirjahan oli todella hyvä! Odotan innolla, että saan käsiini kirjasarjan toisen osan.
Rauros avatar
Luokkalaiseni poika luki tätä ja päätin itsekkin lukaista! Niinpä kirja tuli lainattua kirjastosta ja siinä minä sitten luin! Tuli pienoinen pettymys..sillä luonto ei oo ihan mun mieleen ! Sain vaivalla luettua kirjan loppuun mutta, en varmaankaan ihan heti tartu seuraavaan osaan! Mutta, suosittelen (Kissa-faneille)
Lonely Reader avatar
Luonto on aina ollut lähellä sydäntäni ja nyt kun huomasin tämän kirja ja nimihän on villiin luontoon niin totta kai kiinnostukseni heräsi ja päätin lukaista. No yllätyin siitä, että kija kertookissoista ja maailmasta heidän näkökulmastaan. Kyllä siihen aikanaan sitten tottui ja hyvin on Erin saanut kuvailtua ja kuvitettua kaiken. Miltä kissoista tuntuu ja ihmisiäkin kutsuu kaksinaamoiksi :) kyllä sille repesin. Kaikki lehtikadon aika ja muut, pisteet sille. olisi itse ... (lisää)
BlackRose99 avatar
Hyvä aloitus hyvälle sarjalle
Serafia avatar
Mielestäni prologi oli sekava, enkä saanut siitä kunnollista otetta. Vasta viimeisellä sivulla tajusin jotain. Kirja ei myöskään vanginnut lukemaan, monta kertaa mietin kirjan jättämistä kesken. Mutta kissojen nimet olivat mukavan omaperäiset ja onneksi sitten loppussa tuli jännitystä ja lukuintoa. Mutta ei kirja kuulunut ihan parhaimpiin kirjoihin. Muakva idea ja näin. Luultavasti kuitenkin luen suraavan kirjan, sen verran mukava kirja kuitenkin oli. Suosittelen kuitenkin lukemaan kirjan, jos pidät kirjan ideasta.
Breetz avatar
Ihana kirja, en omista kissaa, vaikka haluisinkin=3 Kissojen nimet olivat hauskoja esim. Tulitassu ja Tiikerinkynsi. Ärsyttää vain se, että lähikirjastostani ei löytynyt kuin vain tämä kirja>___< 4/5, koska juoni oli vähän ennalta-arvattava.
Uusin jäsen: ButterSoldier Yt