Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Mitä opit tänään?
17.07.2014
noreen
195 kirjaa, 255 viestiä
Minäkin opin asioita Skyrimistä. Opin, että olen kaikista suurista kuvitelmistani huolimatta surkea ampumaan jousella enkä saa tapettua edes tavallista, sentään pelkkää tulta syöksevää lohikäärmettä. Ilmeisesti tätä kohtalokasta taistelua ennen olisi pitänyt ostaa 200 potionia, metsästää paras mahdollinen jousi, levuttaa tasolle 20 ja ostaa companioni, mutta enhän minä sitä tiennyt. Opin myös, että lohikäärmeitä alkaa ilmestyä tyhjästä kun ensimmäinen on lahdattu.. No, on kai vain palattava tallennuksissa taaksepäin.
..Mutta voi miksi sen liskon piti ilmestyä juuri kun olin tarpomassa keskellä ei mitään..
..Mutta voi miksi sen liskon piti ilmestyä juuri kun olin tarpomassa keskellä ei mitään..
Minäkin opin asioita Skyrimistä. Opin, että olen kaikista suurista kuvitelmistani huolimatta surkea ampumaan jousella enkä saa tapettua edes tavallista, sentään pelkkää tulta syöksevää lohikäärmettä. Ilmeisesti tätä kohtalokasta taistelua ennen olisi pitänyt ostaa 200 potionia, metsästää paras mahdollinen jousi, levuttaa tasolle 20 ja ostaa companioni, mutta enhän minä sitä tiennyt. Opin myös, että lohikäärmeitä alkaa ilmestyä tyhjästä kun ensimmäinen on lahdattu.. No, on kai vain palattava tallennuksissa taaksepäin.
 
 
..Mutta voi miksi sen liskon piti ilmestyä juuri kun olin tarpomassa keskellä ei mitään..
20.07.2014
Echramath
4 kirjaa, 452 viestiä
HourglassEyesOpin, että tason 4 hahmoni ei pärjää mammutille Skyrimissä. Lisättäköön tämä kategoriaan, että tason 2 hahmoni ei pärjännnyt jättiläiselle.Laittakaa huviksenne Googlen kuvahakuun "mammoth hunting". Noin puolessa kuvissa aivan oikein mammutti on saatu viekkaudella ja vääryydellä avuttomuuden tilaan, kuten suohon, ja sitä on helppo viskoa keihäillä. Lopuissa joukko metsämiehiä ottaa mammutin kanssa matsia tasamaalla – miksi kummassa kukaan niin tekisi? Karvanorsu teilaa ainakin yhden kaverin kuoliaaksi ennen kuin kaatuu itse-
[quote="HourglassEyes" post=17915]Opin, että tason 4 hahmoni ei pärjää mammutille Skyrimissä. Lisättäköön tämä kategoriaan, että tason 2 hahmoni ei pärjännnyt jättiläiselle. :wink:[/quote]
 
Laittakaa huviksenne Googlen kuvahakuun "mammoth hunting". Noin puolessa kuvissa aivan oikein mammutti on saatu viekkaudella ja vääryydellä avuttomuuden tilaan, kuten suohon, ja sitä on helppo viskoa keihäillä. Lopuissa joukko metsämiehiä ottaa mammutin kanssa matsia tasamaalla – miksi kummassa kukaan niin tekisi? Karvanorsu teilaa ainakin yhden kaverin kuoliaaksi ennen kuin kaatuu itse-
21.07.2014
LunaJei
283 kirjaa, 3 kirja-arviota, 98 viestiä
Opin että japanilainen metsä on kaunein asia maailmassa. Itse asiassa opin sen toissapäivänä, kun kiipesimme Japanissa Inari-vuoren pyhätölle. Ja kyllä, sen nimi on Inari! Riisinjumalan mukaan. Portaita oli aivan hullun paljon, mutta maisemat olivat henkeäsalpaavat. Alkoi soida Prinsessa Mononoken teema päässä... Nyt olen kyllä takaisin Suomessa.
Opin että japanilainen metsä on kaunein asia maailmassa. Itse asiassa opin sen toissapäivänä, kun kiipesimme Japanissa Inari-vuoren pyhätölle. Ja kyllä, sen nimi on Inari! Riisinjumalan mukaan. Portaita oli aivan hullun paljon, mutta maisemat olivat henkeäsalpaavat. Alkoi soida Prinsessa Mononoken teema päässä... Nyt olen kyllä takaisin Suomessa.
21.07.2014
Dragonil
154 kirjaa, 7 kirja-arviota, 112 viestiä
Keskiajalla Suomessa ainakin kivitalojen sisäpihojen ikkunoihin käytettiin lasin sijasta sianrakkoja ja pergamenttia, ja että Turun tuomiokirkko on yhtä vaikuttava kuin ennenkin. Ja sen että kun Suomen keskiaika alkoi loppumaan, Italiassa oltiin jo siirtymässä barokkiin.
Keskiajalla Suomessa ainakin kivitalojen sisäpihojen ikkunoihin käytettiin lasin sijasta sianrakkoja ja pergamenttia, ja että Turun tuomiokirkko on yhtä vaikuttava kuin ennenkin. Ja sen että kun Suomen keskiaika alkoi loppumaan, Italiassa oltiin jo siirtymässä barokkiin.
23.07.2014
noreen
195 kirjaa, 255 viestiä
DragonilKeskiajalla Suomessa ainakin kivitalojen sisäpihojen ikkunoihin käytettiin lasin sijasta sianrakkoja ja pergamenttia, ja että Turun tuomiokirkko on yhtä vaikuttava kuin ennenkin. Ja sen että kun Suomen keskiaika alkoi loppumaan, Italiassa oltiin jo siirtymässä barokkiin.Tuli vain mieleen, että mahdoitko tarkoittaa renesanssia? Barokki ja keskiaika ovat mielestäni vähän huonosti vertailtavissa, ensimmäinen kun on käsittääkseni taidesuuntaus ja keskiaika ajanjakso. :3 Kuulostaa vähän hassulta, että Suomessa oltaisiin vastan keskiajan lajeissa menossa ja muualla jo barokissa, mutta aina oppii uutta.
Opin tänään, ettei kannata lukea, jos olo on helteen takia jo valmiiksi pökkyräinen. Niska protestoi ankarasti.
[quote="Dragonil" post=18040]Keskiajalla Suomessa ainakin kivitalojen sisäpihojen ikkunoihin käytettiin lasin sijasta sianrakkoja ja pergamenttia, ja että Turun tuomiokirkko on yhtä vaikuttava kuin ennenkin. Ja sen että kun Suomen keskiaika alkoi loppumaan, Italiassa oltiin jo siirtymässä barokkiin.[/quote]
 
Tuli vain mieleen, että mahdoitko tarkoittaa renesanssia? Barokki ja keskiaika ovat mielestäni vähän huonosti vertailtavissa, ensimmäinen kun on käsittääkseni taidesuuntaus ja keskiaika ajanjakso. :3 Kuulostaa vähän hassulta, että Suomessa oltaisiin vastan keskiajan lajeissa menossa ja muualla jo barokissa, mutta aina oppii uutta.
 
Opin tänään, ettei kannata lukea, jos olo on helteen takia jo valmiiksi pökkyräinen. Niska protestoi ankarasti.
23.07.2014
Bensku
225 kirjaa, 13 kirja-arviota, 221 viestiä
Opin, ettei kannata roikkua täällä, jos haluaisi saada jotain kirjoitettua... (En oikeasti; enhän mä sitä ikinä opi :D)
Ja sitten tietenkin se vakiojuttu, mikä pitää oppia uudestaan aina kun pääsee omalla tietokoneelle maalla olon jälkeen: Älä IKINÄ yritä pelata ja tehdä jotain muuta (ohjelmoida, kirjoittaa, selata nettiä... sama se mitä) samaan aikaan. Se ei toimi; Ei saa mitään aikaan, ja pelissä kuolee takuuvarmasti
Ja sitten tietenkin se vakiojuttu, mikä pitää oppia uudestaan aina kun pääsee omalla tietokoneelle maalla olon jälkeen: Älä IKINÄ yritä pelata ja tehdä jotain muuta (ohjelmoida, kirjoittaa, selata nettiä... sama se mitä) samaan aikaan. Se ei toimi; Ei saa mitään aikaan, ja pelissä kuolee takuuvarmasti
Opin, ettei kannata roikkua täällä, jos haluaisi saada jotain kirjoitettua... (En oikeasti; enhän mä sitä ikinä opi :D)
 
Ja sitten tietenkin se vakiojuttu, mikä pitää oppia uudestaan aina kun pääsee omalla tietokoneelle maalla olon jälkeen: Älä IKINÄ yritä pelata ja tehdä jotain muuta (ohjelmoida, kirjoittaa, selata nettiä... sama se mitä) samaan aikaan. Se ei toimi; Ei saa mitään aikaan, ja pelissä kuolee [b]takuuvarmasti[/b]
24.07.2014
Piru Naiseksi
1064 viestiä
Käyttäjän ei kannata jättää mitään ruuhkaisen uimalan pukukaappiin, jonka hän on hetken päästä luovuttamassa! Tänä aamupäivänä jätin kirkkaan turkoosin meikkipussini, tumman silmälasikoteloni ja beigen pikku pussukan pukukaapin ylähyllylle ja käänsin selkäni noin minuutiksi tehdäkseni jonkin askareisen. Kun palasin kohti hallussani ollutta kaappia, niin joku oli kerinnyt jo ottaa sen käyttöön, sulkea oven ja häipyä! Tiesin, ettei uimalassa käy allysonfelixejä, veronicacampbellbrowneja ynnä muita kiitäjiä, joten todennäköisesti kaapin uusi käyttäjä oli vielä huutokantaman päässä. Kailotin pesuhuoneeseen "kenellä on kaappi numero [tämäjatämä]". Huutooni vastattiin, ja sain tavarani. Jälkeeni tulleella kaapin käyttäjällä oli ollut kiire viedä lapsensa ajoissa uimakouluun, ja siksi hän ei ollut kerinnyt tarkistaa, onko kaapin hyllyillä tavaraa.
Opin siis sen, että ihmiset eivät huomaa aina edes kirkkaanvärisiä esineitä, vaikka ne olisivat ... vain vähän heidän silmiensä yläpuolella. Ja ehkä onpin myös noukkimaan kaikki tavarani samanaikaisesti pois pukukaapista, vaikka joutuisin mättämään ne toviksi ruukaisille penkeille
.
Opin siis sen, että ihmiset eivät huomaa aina edes kirkkaanvärisiä esineitä, vaikka ne olisivat ... vain vähän heidän silmiensä yläpuolella. Ja ehkä onpin myös noukkimaan kaikki tavarani samanaikaisesti pois pukukaapista, vaikka joutuisin mättämään ne toviksi ruukaisille penkeille
Käyttäjän ei kannata jättää mitään ruuhkaisen uimalan pukukaappiin, jonka hän on [i]hetken päästä [/i]luovuttamassa! Tänä aamupäivänä jätin kirkkaan turkoosin meikkipussini, tumman silmälasikoteloni ja beigen pikku pussukan pukukaapin ylähyllylle ja käänsin selkäni noin minuutiksi tehdäkseni jonkin askareisen. Kun palasin kohti hallussani ollutta kaappia, niin joku oli kerinnyt jo ottaa sen käyttöön, sulkea oven ja häipyä! Tiesin, ettei uimalassa käy allysonfelixejä, veronicacampbellbrowneja ynnä muita kiitäjiä, joten todennäköisesti kaapin uusi käyttäjä oli vielä huutokantaman päässä. Kailotin pesuhuoneeseen "kenellä on kaappi numero [tämäjatämä]". Huutooni vastattiin, ja sain tavarani. Jälkeeni tulleella kaapin käyttäjällä oli ollut kiire viedä lapsensa ajoissa uimakouluun, ja siksi hän ei ollut kerinnyt tarkistaa, onko kaapin hyllyillä tavaraa.
 
Opin siis sen, että ihmiset eivät huomaa aina edes kirkkaanvärisiä esineitä, vaikka ne olisivat ... vain vähän heidän silmiensä yläpuolella. Ja ehkä onpin myös noukkimaan kaikki tavarani samanaikaisesti pois pukukaapista, vaikka joutuisin mättämään ne toviksi ruukaisille penkeille :roll: .
24.07.2014
Formaldehyde
120 kirjaa, 322 viestiä
En ole mitenkään aktiivisesti seurannut supersankareita paperilla moneen vuoteen, joten nämä viime vuosien lukuisat uudistukset ovat menneet ohi tai ainakin jääneet todistamatta. Minua aktiivisemmat sarjisharrastajat tämän siis luultavasti jo tietävät, mutta itse olen vielä aivan kuin, noh, vasaralla päähän lyöty: Marvel muuttaa hahmonsa Thorin sukupuolen miehestä naiseksi. Pysyvästi. Vahvan naishahmon toivotaan houkuttelevan enemmän naislukijoita sarjakuvien pariin.
Tämä voi kuulostaa loukkaavalta, joten:
[Spoileri - klikkaa]
Myös Kapteeni Amerikan suuntaan puhaltavat uudet tuulet. Miehestä tulee sarjakuvasivuilla tummaihoinen, kun Kapun trikoot ylleen vetää Sam Wilson eli Haukka.
Tämä voi kuulostaa loukkaavalta, joten:
[Spoileri - klikkaa]
Oma reaktioni uutiseen oli hysteerinen naurukohtaus. En oikein tiedä mitä muuta sanoa. Paitsi että aika coolin näköinen leidi.
Myös Kapteeni Amerikan suuntaan puhaltavat uudet tuulet. Miehestä tulee sarjakuvasivuilla tummaihoinen, kun Kapun trikoot ylleen vetää Sam Wilson eli Haukka.
En ole mitenkään aktiivisesti seurannut supersankareita paperilla moneen vuoteen, joten nämä viime vuosien lukuisat uudistukset ovat menneet ohi tai ainakin jääneet todistamatta. Minua aktiivisemmat sarjisharrastajat tämän siis luultavasti jo tietävät, mutta itse olen vielä aivan kuin, noh, vasaralla päähän lyöty: Marvel muuttaa hahmonsa Thorin sukupuolen miehestä naiseksi. Pysyvästi. Vahvan naishahmon toivotaan houkuttelevan enemmän naislukijoita sarjakuvien pariin.
 
Tämä voi kuulostaa loukkaavalta, joten:
[spoiler]Oma reaktioni uutiseen oli hysteerinen naurukohtaus. En oikein tiedä mitä muuta sanoa. Paitsi että aika coolin näköinen leidi.[/spoiler]
 
Myös Kapteeni Amerikan suuntaan puhaltavat uudet tuulet. Miehestä tulee sarjakuvasivuilla tummaihoinen, kun Kapun trikoot ylleen vetää Sam Wilson eli Haukka.
24.07.2014
Athilora
100 kirjaa, 690 viestiä
FormaldehydeEn ole mitenkään aktiivisesti seurannut supersankareita paperilla moneen vuoteen, joten nämä viime vuosien lukuisat uudistukset ovat menneet ohi tai ainakin jääneet todistamatta. Minua aktiivisemmat sarjisharrastajat tämän siis luultavasti jo tietävät, mutta itse olen vielä aivan kuin, noh, vasaralla päähän lyöty: Marvel muuttaa hahmonsa Thorin sukupuolen miehestä naiseksi. Pysyvästi. Vahvan naishahmon toivotaan houkuttelevan enemmän naislukijoita sarjakuvien pariin.Vaikken Marvelista perustakaan, tämä oli mielestäni hupaisa:
Tämä voi kuulostaa loukkaavalta, joten:
[Spoileri - klikkaa]Oma reaktioni uutiseen oli hysteerinen naurukohtaus. En oikein tiedä mitä muuta sanoa. Paitsi että aika coolin näköinen leidi.
Myös Kapteeni Amerikan suuntaan puhaltavat uudet tuulet. Miehestä tulee sarjakuvasivuilla tummaihoinen, kun Kapun trikoot ylleen vetää Sam Wilson eli Haukka.
Odin, Asgardin kuningas on Thorin isä.
Thor on nainen, mikä tekee hänestä prinsessan.
Marvel omistaa Thorin.
Disney omistaa Marvelin.
Ergo sum, Thor on disneyprinsessa.
[quote="Formaldehyde" post=18143]En ole mitenkään aktiivisesti seurannut supersankareita paperilla moneen vuoteen, joten nämä viime vuosien lukuisat uudistukset ovat menneet ohi tai ainakin jääneet todistamatta. Minua aktiivisemmat sarjisharrastajat tämän siis luultavasti jo tietävät, mutta itse olen vielä aivan kuin, noh, vasaralla päähän lyöty: Marvel muuttaa hahmonsa Thorin sukupuolen miehestä naiseksi. Pysyvästi. Vahvan naishahmon toivotaan houkuttelevan enemmän naislukijoita sarjakuvien pariin.
 
Tämä voi kuulostaa loukkaavalta, joten:
[spoiler]Oma reaktioni uutiseen oli hysteerinen naurukohtaus. En oikein tiedä mitä muuta sanoa. Paitsi että aika coolin näköinen leidi.[/spoiler]
 
Myös Kapteeni Amerikan suuntaan puhaltavat uudet tuulet. Miehestä tulee sarjakuvasivuilla tummaihoinen, kun Kapun trikoot ylleen vetää Sam Wilson eli Haukka.[/quote]
 
Vaikken Marvelista perustakaan, tämä oli mielestäni hupaisa:
 
Odin, Asgardin kuningas on Thorin isä.
Thor on nainen, mikä tekee hänestä prinsessan.
Marvel omistaa Thorin.
Disney omistaa Marvelin.
Ergo sum, Thor on disneyprinsessa.
24.07.2014
Strato
244 kirjaa, 643 viestiä
Opin, että kun nestetasapaino on kunnossa niin kuumuuskaan ei haittaa niin paljoa.
Nimimerkillä asunnossa 30 astetta lämmintä :shock:
Nimimerkillä asunnossa 30 astetta lämmintä :shock:
Opin, että kun nestetasapaino on kunnossa niin kuumuuskaan ei haittaa niin paljoa.
 
Nimimerkillä asunnossa 30 astetta lämmintä :shock:
24.07.2014
Puolikuu
191 kirjaa, 29 kirja-arviota, 586 viestiä
noreenTuli vain mieleen, että mahdoitko tarkoittaa renesanssia? Barokki ja keskiaika ovat mielestäni vähän huonosti vertailtavissa, ensimmäinen kun on käsittääkseni taidesuuntaus ja keskiaika ajanjakso. :3Kyllä minusta keskiaika ja barokki ovat vertailtavissa oleva vastinpari siinä mielessä, että keskiaika voidaan käsittää paitsi ajanjaksona, myös taide- että kulttuurikautena. Kyllähän renessanssi-käsitekin voidaan ajatella kuten barokki, tyyli- ja kulttuurisuuntauksena. No mut joo, eihän historiallisessa periodisoinnissa ole yhtä totuutta.
Opin tänään, että Hamlet on aivan loistava näytelmä ja statuksensa ansainnut.
[quote="noreen" post=18127]Tuli vain mieleen, että mahdoitko tarkoittaa renesanssia? Barokki ja keskiaika ovat mielestäni vähän huonosti vertailtavissa, ensimmäinen kun on käsittääkseni taidesuuntaus ja keskiaika ajanjakso. :3[/quote]
 
Kyllä minusta keskiaika ja barokki ovat vertailtavissa oleva vastinpari siinä mielessä, että keskiaika voidaan käsittää paitsi ajanjaksona, myös taide- että kulttuurikautena. Kyllähän renessanssi-käsitekin voidaan ajatella kuten barokki, tyyli- ja kulttuurisuuntauksena. No mut joo, eihän historiallisessa periodisoinnissa ole yhtä totuutta. :smile:
 
Opin tänään, että Hamlet on aivan loistava näytelmä ja statuksensa ansainnut.
24.07.2014
Formaldehyde
120 kirjaa, 322 viestiä
Knox GargolErgo sum, Thor on disneyprinsessa.
Mutta kukakohan tulisi ja poistaisi minulta nämä väistämättömät mielikuvat hämmentyneen näköisestä Chris Hemsworthista dragissa...
[quote="Knox Gargol" post=18146]Ergo sum, Thor on disneyprinsessa.[/quote]
  :grin:
 
Mutta kukakohan tulisi ja poistaisi minulta nämä väistämättömät mielikuvat hämmentyneen näköisestä Chris Hemsworthista dragissa... :wink:
25.07.2014
Echramath
4 kirjaa, 452 viestiä
PuolikuuKyllähän renessanssi-käsitekin voidaan ajatella kuten barokki, tyyli- ja kulttuurisuuntauksena. No mut joo, eihän historiallisessa periodisoinnissa ole yhtä totuutta.Monet ovat sitä mieltä, ettei renenssanssia edes tapahtunut – kulttuurin ja tieteen kehityksen painopiste nyt ehkä hiukan siirtyi Länsi-Eurooppaan Bysantista ja Arabiasta. Englanninkielisessä keskustelussa Early Modern on käyttökelpoinen termi ajanjaksolle keskiajan jälkeen, mutta suomennos varhaismodernismi saattaa aiheuttaa sekaannuksen modernismiin, joka siis on se 1900-luvun kulttuurisuuntaus, johon liittyy esimerkiksi abstrakti taide.
[quote="Puolikuu" post=18150]Kyllähän renessanssi-käsitekin voidaan ajatella kuten barokki, tyyli- ja kulttuurisuuntauksena. No mut joo, eihän historiallisessa periodisoinnissa ole yhtä totuutta.[/quote]
 
Monet ovat sitä mieltä, ettei renenssanssia edes tapahtunut – kulttuurin ja tieteen kehityksen painopiste nyt ehkä hiukan siirtyi Länsi-Eurooppaan Bysantista ja Arabiasta. Englanninkielisessä keskustelussa Early Modern on käyttökelpoinen termi ajanjaksolle keskiajan jälkeen, mutta suomennos varhaismodernismi saattaa aiheuttaa sekaannuksen modernismiin, joka siis on se 1900-luvun kulttuurisuuntaus, johon liittyy esimerkiksi abstrakti taide.
26.07.2014
Moonlord
1006 kirjaa, 2038 viestiä
Opin että mp3:sta saa pilkkoa huoletta ja se toimii silti. Minulla oli mp3-soittimessa äänikirja joka oli yhtenä 600 megan tiedostona (vajaa 15 tuntia). Olin painanut Zen Stone-soittimeni nappuloita vähän väärin ja se veti neljän tunnin kohdalta äänikirjan alkuun. Ei innostanut alkaa kelaamaan sitä oikeaan kohtaan, joten kokeilin pilkkoa tiedoston hjsplitillä sopivan kokoisiin pätkiin. Nimesin tiedostot uudestaan mp3:iksi 001, 002 ym. sijaan ja poistin jo kuuntelemani pätkät, ja se toimi :cheesy:
Opin että mp3:sta saa pilkkoa huoletta ja se toimii silti. Minulla oli mp3-soittimessa äänikirja joka oli yhtenä 600 megan tiedostona (vajaa 15 tuntia). Olin painanut Zen Stone-soittimeni nappuloita vähän väärin ja se veti neljän tunnin kohdalta äänikirjan alkuun. Ei innostanut alkaa kelaamaan sitä oikeaan kohtaan, joten kokeilin pilkkoa tiedoston hjsplitillä sopivan kokoisiin pätkiin. Nimesin tiedostot uudestaan mp3:iksi 001, 002 ym. sijaan ja poistin jo kuuntelemani pätkät, ja se toimi :cheesy:
26.07.2014
noreen
195 kirjaa, 255 viestiä
PuolikuuKeskiajalla vaan oli mielestäni useampia taidesuuntauksia, mutta kyllähän sitä noinkin voidaan käyttää. Minä olen oppinut historialliset ajankohdat jotenkin eri tavalla, joten kysyin, koska minusta barokkiin hyppääminen kuulosti erikoiselta. :) Renesanssiin, jos sitä nyt lasketaan edes olemassa olleeksi, sisältyi mielestäni jo jonkinlaista yhteiskunnallista muutosta sekä tieteiden kehitystä, kun taas barokki keskittyi lähinnä taiteisiin. Tämä on kyllä kai lähinnä mielipidekysymys. :DnoreenTuli vain mieleen, että mahdoitko tarkoittaa renesanssia? Barokki ja keskiaika ovat mielestäni vähän huonosti vertailtavissa, ensimmäinen kun on käsittääkseni taidesuuntaus ja keskiaika ajanjakso. :3Kyllä minusta keskiaika ja barokki ovat vertailtavissa oleva vastinpari siinä mielessä, että keskiaika voidaan käsittää paitsi ajanjaksona, myös taide- että kulttuurikautena. Kyllähän renessanssi-käsitekin voidaan ajatella kuten barokki, tyyli- ja kulttuurisuuntauksena. No mut joo, eihän historiallisessa periodisoinnissa ole yhtä totuutta.
[quote="Puolikuu" post=18150][quote="noreen" post=18127]Tuli vain mieleen, että mahdoitko tarkoittaa renesanssia? Barokki ja keskiaika ovat mielestäni vähän huonosti vertailtavissa, ensimmäinen kun on käsittääkseni taidesuuntaus ja keskiaika ajanjakso. :3[/quote]
 
Kyllä minusta keskiaika ja barokki ovat vertailtavissa oleva vastinpari siinä mielessä, että keskiaika voidaan käsittää paitsi ajanjaksona, myös taide- että kulttuurikautena. Kyllähän renessanssi-käsitekin voidaan ajatella kuten barokki, tyyli- ja kulttuurisuuntauksena. No mut joo, eihän historiallisessa periodisoinnissa ole yhtä totuutta. :smile:
[/quote]
 
Keskiajalla vaan oli mielestäni useampia taidesuuntauksia, mutta kyllähän sitä noinkin voidaan käyttää. Minä olen oppinut historialliset ajankohdat jotenkin eri tavalla, joten kysyin, koska minusta barokkiin hyppääminen kuulosti erikoiselta. :) Renesanssiin, jos sitä nyt lasketaan edes olemassa olleeksi, sisältyi mielestäni jo jonkinlaista yhteiskunnallista muutosta sekä tieteiden kehitystä, kun taas barokki keskittyi lähinnä taiteisiin. Tämä on kyllä kai lähinnä mielipidekysymys. :D
29.07.2014
Celestine
234 kirjaa, 50 kirja-arviota, 430 viestiä
Opin tänään, että Stanley Kubrickin oli tarkoitus tehdä LOTR-leffa, jossa pääosaa esittäisivät Beatlesin jäsenet. Tai niin mä ainakin tästä tulkitsin...
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Stanley_Kubrick's_unrealized_projects (kohdasta Other projects)
Mitähän siitäkin olisi tullut? Olisin halunnut nähdä tekeleen suuresta rakkaudestani molempiin aiheisiin, mutta enpä tiedä, olisiko ollut niin hirveän hyvä leffa tuo.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Stanley_Kubrick's_unrealized_projects (kohdasta Other projects)
Mitähän siitäkin olisi tullut? Olisin halunnut nähdä tekeleen suuresta rakkaudestani molempiin aiheisiin, mutta enpä tiedä, olisiko ollut niin hirveän hyvä leffa tuo.
Opin tänään, että Stanley Kubrickin oli tarkoitus tehdä LOTR-leffa, jossa pääosaa esittäisivät Beatlesin jäsenet. Tai niin mä ainakin tästä tulkitsin...
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Stanley_Kubrick's_unrealized_projects (kohdasta Other projects)
 
Mitähän siitäkin olisi tullut? Olisin halunnut nähdä tekeleen suuresta rakkaudestani molempiin aiheisiin, mutta enpä tiedä, olisiko ollut niin hirveän hyvä leffa tuo. :roll:
19.08.2014
Echramath
4 kirjaa, 452 viestiä
Eräät neulakalat[sup]*[/sup] asuvat merimakkaran sisässä, minne ne pääsevät änkeämällä merimakkaran peräaukosta takaperin sisään. Onneksi merimakkaran suolisto on kai aika simppeli, koska ne eivät ole ihan mitättömän kokoisia fisuja, jotka niiden perseeseen ovat asettuneet asumaan.
[sup]*[/sup]Cousteaun suomentaja puhuu helmikaloista, suora laina englannista.
[sup]*[/sup]Cousteaun suomentaja puhuu helmikaloista, suora laina englannista.
Eräät [url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Neulakalat]neulakalat[/url][sup]*[/sup] asuvat merimakkaran sisässä, minne ne pääsevät änkeämällä merimakkaran peräaukosta takaperin sisään. Onneksi merimakkaran suolisto on kai aika simppeli, koska ne eivät ole ihan mitättömän kokoisia fisuja, jotka niiden perseeseen ovat asettuneet asumaan.
 
[sup]*[/sup]Cousteaun suomentaja puhuu helmikaloista, suora laina englannista.
19.08.2014
Kirjaneito
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
Että kannattaa matikan tehtävissä lukea tarkaan mitä kysytään. Ei niiden vektoreiden tarvinnut olla samansuuntaisia, vain yhdensuuntaisia. Sain siis aivan oikean vastauksen. 
Että kannattaa matikan tehtävissä lukea tarkaan mitä kysytään. Ei niiden vektoreiden tarvinnut olla samansuuntaisia, vain yhdensuuntaisia. Sain siis aivan oikean vastauksen. :smile:
19.08.2014
Celestine
234 kirjaa, 50 kirja-arviota, 430 viestiä
Opin, että Keski-Euroopassa ammatilla biokaasusukeltaja tienaa tuhansia euroja tunnissa. Työnkuvaan kuuluu kakkasammioon sukeltaminen ja laitteen korjaaminen pimeässä, haisevassa, ahtaassa lieriössä. Kakka on kivaa. T. Celestine (1)5 v. 
Opin, että Keski-Euroopassa ammatilla biokaasusukeltaja tienaa tuhansia euroja tunnissa. Työnkuvaan kuuluu kakkasammioon sukeltaminen ja laitteen korjaaminen pimeässä, haisevassa, ahtaassa lieriössä. Kakka on kivaa. T. Celestine (1)5 v. :roll:
23.08.2014
Lupus
687 kirjaa, 4 kirja-arviota, 116 viestiä
Jos keksitaikina näyttää ylen suurelta, voi olla hyvin mahdollista, että siitä tulee aika monta keksiä. Neljä tusinaa on äkkiseltään melkoinen määrä, mutta ehkä tästä selvitään.
Jos keksitaikina näyttää ylen suurelta, voi olla hyvin mahdollista, että siitä tulee aika monta keksiä. Neljä tusinaa on äkkiseltään melkoinen määrä, mutta ehkä tästä selvitään.
23.08.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
LupusJos keksitaikina näyttää ylen suurelta, voi olla hyvin mahdollista, että siitä tulee aika monta keksiä. Neljä tusinaa on äkkiseltään melkoinen määrä, mutta ehkä tästä selvitään.Opin juuri luettuani äskeisen, että keksejä voi tehdä itse. Olen tähän asti luullut, että kaupasta ostetut ovat keksejä ja itse tehdyt pikkuleipiä.
[quote="Lupus" post=19469]Jos keksitaikina näyttää ylen suurelta, voi olla hyvin mahdollista, että siitä tulee aika monta keksiä. Neljä tusinaa on äkkiseltään melkoinen määrä, mutta ehkä tästä selvitään.[/quote]
 
Opin juuri luettuani äskeisen, että keksejä voi tehdä itse. Olen tähän asti luullut, että kaupasta ostetut ovat keksejä ja itse tehdyt pikkuleipiä.
25.08.2014
Lupus
687 kirjaa, 4 kirja-arviota, 116 viestiä
punnortTosiaan. Pahoittelen puhekielisyyttäni.
Opin juuri luettuani äskeisen, että keksejä voi tehdä itse. Olen tähän asti luullut, että kaupasta ostetut ovat keksejä ja itse tehdyt pikkuleipiä.
[quote="punnort" post=19470]
Opin juuri luettuani äskeisen, että keksejä voi tehdä itse. Olen tähän asti luullut, että kaupasta ostetut ovat keksejä ja itse tehdyt pikkuleipiä.[/quote]
Tosiaan. Pahoittelen puhekielisyyttäni.