Mustelmann avatar
Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 36
Freyja avatar
Kategoria: Teatteri | 10 viestiä | 238 lukukertaa
Vastannut: Freyja, 17.06.2026
Moonlord avatar
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 18

Mitä opit tänään?

06.11.2014
Ageha avatar
399 kirjaa, 4 kirja-arviota, 660 viestiä
StratoOlen ollut vähän yli vuoden täällä (näköjään tarkalleen vuoden ja yhden kuukauden) ja nyt vasta löysin tuon tilastot osuuden. Ei vissiin ole tullut ennen selailtua noin alas aiemmin :lol: Eli opin siis kaikkia jänniä tilastoja Risingista :tongue:
Heh, ja olet vielä itse niissä tilastoissa. Miltäs nyt tuntuu? :wink:

Itse opin tänään että kaupungissani on kauppakorkea. :shock: Oli mennyt ihan ohi että semmoinenkin... :lol:
06.11.2014
Strato avatar
244 kirjaa, 643 viestiä
Ageha
StratoOlen ollut vähän yli vuoden täällä (näköjään tarkalleen vuoden ja yhden kuukauden) ja nyt vasta löysin tuon tilastot osuuden. Ei vissiin ole tullut ennen selailtua noin alas aiemmin :lol: Eli opin siis kaikkia jänniä tilastoja Risingista :tongue:
Heh, ja olet vielä itse niissä tilastoissa. Miltäs nyt tuntuu? :wink:
Hyvä kun mainitsit, en itse kehdannut alkaa mainostamaan sitä :cheesy: Luonnollisesti olen erittäin otettu tästä kunniasta (ryhdynpä tästä valmistelemaan sopivaa kiitospuhetta). Vakavasti puhuen yllätyin aika paljon kun näin itseni siellä, varsinkin kun en ennen Risingia ole ollut erityisen aktiivinen millään foorumilla. Tämä tuntuu nyt jo kodilta.
07.11.2014
Ageha avatar
399 kirjaa, 4 kirja-arviota, 660 viestiä
Että epäidenttisten ja identtisten kaksosten lisäksi on olemassa puoliksi identtisiä kaksosia! (Eli kun epäidenttiset kaksoset syntyvät niin että äidiltä kaksi munasolua ja identtiset niin että hedelmöittynyt munasolu monistuu kahdeksi, niin puoli-identtisillä munasolu jakautuu mutta ennen hedelmöittymistä eli isältä tullut perimä on sitten kummallakin erilainen.) Jännää. Tuli puheeksi tänään bussissa yhden ihmisen kanssa että voikohan näin käydä ja nyt googlettelun perusteella kävi ilmi että voi. :eek:
07.11.2014
Niittysalvia avatar
35 kirjaa, 18 kirja-arviota, 32 viestiä
Sen, ettei miun väsyneenä kannata liikuksia kaupassa tai muuallakaan julkisilla (ja arvkasta tavaraa sisältävillä) paikoilla. Tuppaavat hyllyt kaatumaan sitä mukaa kun minä niiden ohitse laukkuineni etenen.
Perustelu: on aivan liian vaikeaa yrittää hahmottaa kuinka paljon esim. laukku vie tilaa ja kuinka paljon suojatilaa täytyy jättää, mikäli aikoo peruuttaa pois tieltä. :'DD
11.11.2014
Ansa avatar
69 kirjaa, 3 kirja-arviota, 1001 viestiä
Se oli eilen, mutta opin että klementiini on mandariinin ja pomeranssin risteytys, jonka algerialainen pappi Pierre Clementin kehitti vuonna 1902, ja että satsuma taas on mandariinin ja klementiinin välimuoto, joka on alunperin kotoisin Japanista Kiushun saarelta. Sekin vielä, että marraskuu on satsumien aikaa, joten niitä kannattaa ostaa nyt.
11.11.2014
Kirjaneito avatar
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
Kiitos Wanhojen kurssin: valssi ei ole niin helppoa mitä se pikkusiskojen kanssa ympäri keittiötä pyöriessä on... :roll: Pitää oikeasti tanssia, eikä vain kävellä jonossa ympäriämpäri massan mukana.
16.11.2014
Ageha avatar
399 kirjaa, 4 kirja-arviota, 660 viestiä
Että Fifty Shades of Grey vaikuttaa olevan (huonon) maineensa arvoinen; ärsyttää niin paljon että tekee mieli heittää kesken jo kokonaan minkä taidan tehdä, tosin jos lukisin loppuun niin mielipiteistäni tulisi "oikeutetumpia" kun tuntisin sen koko kokonaisuuden... :roll: Mutta herrajestas, netti on täynnä ficcejä jotka ovat huomattavasti parempia ja tällä on oikeasti netottu rahaa ja suosiota? ...hämmentää.
16.11.2014
Kirjaneito avatar
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
Vaikka mitä Ruotsin suurvallan ajasta... :roll: Koska menin pistämään nokkani koulumme Ruotsi-projektiin, keskikviikoksi pitää olla valmiina 15 minuutin esitelmä aiheesta Suomi ja Ruotsi 1600-luvulla. På svenska. No, onneksi teen esitelmää kaverin kanssa ja viikon päästä lähdetään Ruotsiin. Ei siis ihan turhaan tuota väännetä.
17.12.2014
Celestine avatar
234 kirjaa, 50 kirja-arviota, 430 viestiä
Koulussa ollaan oppimassa. Arvatkaa, mitä opin tänään? (Joulun aikaan haluaa säilyttää ylltyksellisyyden ja salaperäisyyden, siksi spoilerit :wink: )[Spoileri - klikkaa] Heh, nimenomaan yksikössä. Vasen heiluu ihan helposti, oikea vaatii vielä harjoitusta. Mutta oikeesti, ehkä huipuin taito ikinä! :cheesy:
17.12.2014
Strato avatar
244 kirjaa, 643 viestiä
CelestineKoulussa ollaan oppimassa. Arvatkaa, mitä opin tänään? (Joulun aikaan haluaa säilyttää ylltyksellisyyden ja salaperäisyyden, siksi spoilerit :wink: )[Spoileri - klikkaa] Heh, nimenomaan yksikössä. Vasen heiluu ihan helposti, oikea vaatii vielä harjoitusta. Mutta oikeesti, ehkä huipuin taito ikinä! :cheesy:
Se on aina hyvä tapa rikkoa jää uusien ihmisten kanssa :tongue: Mulla heiluu aina molemmat kun kokeilen, mutten kyllä yksittäin saa mihinkään suuntaan :lol: Pitääkin alkaa harjoittelemaan tätä yhden kappaleen heiluttelua, sitten on kaikki taidot hallussa ja voin rauhassa aiheuttaa kummeksuntaa missä ikinä liikunkaan.
19.12.2014
Ageha avatar
399 kirjaa, 4 kirja-arviota, 660 viestiä
Opin taas lisää foorumin toiminnoista, tällä kertaa käyttäjälistasta. Jos laittaa hiiren käyttäjän rekisteröitymispäivän päälle, siihen tulee ilmoitus kuinka kauan käyttäjän rekisteröitymisestä on. (Omastani on 3 kuukautta ja 15 tuntia. :lol: )
21.12.2014
Ageha avatar
399 kirjaa, 4 kirja-arviota, 660 viestiä
Tuplapostaus... :tongue:

Muttamutta opin, että meillä onkin omana Lewis Carrollin kootut teokset englanniksi yksissä kansissa! :shock: On Alice in the Wonderland, Through the Looking Glass, The Hunting of the Snark, A Tangled Tale, Sylvie and Bruno, Rhyme? and Reason? sekä Three Sunsets and Other Poems. Hihihi tiedän siis mitä teen joululomalla... :cheesy:
21.12.2014
Kirjaneito avatar
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
^Tuttu tunne! Se tunne kun löysin kolme kuukautta divareista metsästämäni Dickensin olohuoneen kirjahyllystä pari päivää sen jälkeen kun olin viimein löytänyt kirjan :shock: Nyt on sitten omassakin :tongue:
21.12.2014
Ageha avatar
399 kirjaa, 4 kirja-arviota, 660 viestiä
Kirjaneito^Tuttu tunne! Se tunne kun löysin kolme kuukautta divareista metsästämäni Dickensin olohuoneen kirjahyllystä pari päivää sen jälkeen kun olin viimein löytänyt kirjan :shock: Nyt on sitten omassakin :tongue:
Joo, itsekin löysin Dickensiä(kin) tänään. :shock: Ja useasti on käynyt niin että olen lainannut jonkun kirjan kirjastosta ja kun olen lukenut ja rakastunut siihen tajuan että hetki sehän on meillä hyllyssäkin...
28.12.2014
Skie avatar
465 kirjaa, 951 viestiä
No tämä nyt on pidemmän prosessin tulos, mutta muistin tänään ensimmäistä kertaa ilmailuaakkoset kokonaisuudessaan. Vielä pitää välillä muistista niitä kaivella, mutta jos alkaa käyttää aa, bee, ceen sijaan alpha, bravo, charlieta, niin eiköhän ne ala pikku hiljaa selkärangasta tulla.
02.01.2015
Laine avatar
7 kirjaa, 87 viestiä
Pattereissa on päiväykset :blush: mitä ihmettä
03.01.2015
Strato avatar
244 kirjaa, 643 viestiä
Opin vaikka mitä isoisästäni. Pääsin näkemään hänen koulutodistuksiaan ja sotilaspassinsa, johon oli mm. merkitty kaikki paikat, joissa hän oli Talvisodan aikana palvellut. Aika siistiä :cool:

Harmi etten ikinä ole nähnyt häntä :sad:
08.01.2015
Echramath avatar
4 kirjaa, 452 viestiä
Ihmettelin hetken, että minkä takia Lidlista ostamissani juoksuhansikkaissa (käytän niitä alushanskoina kintaiden alle) on oikean käden peukalon ja etusormen päissä heijastinta ja vielä aika oudosti.

Sitten tajusin. Kosketusnäyttö reagoi heijastimeen.
10.01.2015
kyty avatar
32 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1052 viestiä
Opin että edelleen on sopimatonta sanoa, että uskonnon lieveilmiöinä esiintyvillä typeryyksillä ja julmuuksilla olisi yhtään mitään tekemistä uskonnon tai uskovaisuuden kanssa, vaikka pyhissä kirjoissa kuinka annettaisiin lupa tappaa milloin mistäkin syystä. Onneksi en ole journalisti...
Hankalaahan noista on puhua, varsinkin niissä maissa joissa ei oikeasti saa arvostella edes törkeimpiä ylilyöntejä. Sama kuin jos sanoisi ettei uskovaisuudella ollut merkitystä noitavainoihin, vaikka Raamatussa kuinka sanotaankin että noitanaisen älä salli elää ja siihenhän vedotaan vielä nykyäänkin harry Potter-rovioilla...

Kyllä maailma on hullu paikka. Oli pakko purkautua. Tästä lähin opin olemaan hiljaa. :cool:

Toinen mitä opin on että pihkan saa ainakin tuoreeltaan irti mäntysuovalla.
10.01.2015
Maailmanherra avatar
362 kirjaa, 14 kirja-arviota, 241 viestiä
Pihkaa kannattaa sekoittaa myös saippuakuplien veteen.
10.01.2015
Puolikuu avatar
191 kirjaa, 29 kirja-arviota, 586 viestiä
kytyOpin että edelleen on sopimatonta sanoa, että uskonnon lieveilmiöinä esiintyvillä typeryyksillä ja julmuuksilla olisi yhtään mitään tekemistä uskonnon tai uskovaisuuden kanssa, vaikka pyhissä kirjoissa kuinka annettaisiin lupa tappaa milloin mistäkin syystä. Onneksi en ole journalisti...
Ei, kun kaikki ovat yksittäistapauksia. Kuten tänään HS:n toimittaja totesi esseessään. Mistähän nämä terroristit ovat sitten saaneet inspiraationsa. :roll: Helpommalla varmasti pääseekin kun on hiljaa. Itse oon päättänyt tuoda mielipiteeni esiin, vaikka jotkut eivät sitä arvostaisikaan.
10.01.2015
Laureline avatar
76 kirjaa, 1 kirja-arvio, 166 viestiä
Pelasin Trivial Pursuitia kaverin kans ja opin että Mika Waltari on asunut osoitteessa Tunturikatu 13, Cosmopolitanin tilaajamäärä Yhdysvalloissa vuonna 2006 oli 3 miljoonaa ja Ranskan yleisin sukunimi on Martin. Sangen tarpeellisia tietoja :)
18.01.2015
LunaJei avatar
283 kirjaa, 3 kirja-arviota, 98 viestiä
Opin, että liika Harry Potterin lukeminen voi aiheuttaa tilapäisiä aivokatkoja, jotka taas aiheuttavat sen, että huomatessaan jonkun liikkuvan huoneessaan osoittaa tätä (koiraa) tikulla ja huuta "expelliarmus!" ...
18.01.2015
Hiistu avatar
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
^ Koira-rassu. :lol:

Opin, kuka on Robert Burns. Ehkä olen hänestä joskus aiemminkin kuullut, ehkä en, en muista... Mutta seinäkalenterissani lukee seuraavan sunnuntain kohdalla "Robert Burns Born 1759", joten alkoihan se kiinnostaa, että kuka Robert. :tongue: O my Luve's like a red, red rose.
18.01.2015
Iivari avatar
624 kirjaa, 1 kirja-arvio, 985 viestiä
Oon nyt ilkeä, enkä opi mitään vaan opetan:
"kyty"jos sanoisi ettei uskovaisuudella ollut merkitystä noitavainoihin
Enimmäkseen ei ollutkaan :tongue: Sen sijaan valtapeleillä, naapurikateudella ja yleisellä pahansuopuudella. Suomessa suurin osa syytetyistä oli myös miehiä. Lisätietoa: Nenosen kirjan kritiikistä.

Opitaan nyt sit kuitenkin jotakin: routapaisti hirvenlihasta on varsin hyvää.
^ Ylös